こんにちは。(^^) 

  本文 Body Text 

誕生祝いを終えた後、帰路に就きましたが、この時、京王線が架線事故を起こし、電車がストップしていました。(^^;

After celebrating my birthday, we headed back home, but at this time there was an overhead line accident on the Keio Line, and trains were stopped.

そこで、大回りになりますが、急きょ、別の経路で帰ることにしました。

So we hurriedly decided to take a different route home, although it was a long detour.

西武鉄道の白糸台駅へ向かいました。

We headed to Shiraitodai Station on the Seibu Railway.

私としては、懐かしい色合いの西武電鉄の電車が来ました。

For me, a Seibu Electric Railway train with nostalgic colors came.

武蔵境駅で、JR中央線に乗り換え、立川へ向かいました。

At Musashisakai Station, we transferred to the JR Chuo Line and headed towards Tachikawa.

立川に到着。

Arrived at Tachikawa.

ここで、多摩都市モノレールに乗り換えます。

Here, transfer to the Tama Urban Monorail.

「みょにょりぇーゆににょゆにょみょ、ひしゃしぶりだにぇニコニコ

(モノレールに乗るのも、久しぶりだね♪)」

“It’s been a while since I last rode the monorail♪”

松が谷駅で降り、徒歩で、無事、自宅に着きました。

I got off at Matsugaya Station and arrived home safely on foot.

まぁ、さくら姫が好きな電車旅が長くできたので、良しとしましょう。(^o^)

Well, we were able to take a long train trip, which Princess Sakura likes, so let's just say it's a good thing.

 

関連記事は以下の通りです。

Related articles are as follows.

お墓参り? A Visit to a Grave?

一足早く、誕生祝い(その1) An Early Birthday Celebration (Part 1)

一足早く、誕生祝い(その2) An Early Birthday Celebration (Part 2)

一足早く、誕生祝い(その3) An Early Birthday Celebration (Part 3)

 

このシリーズは、これで最終回です。

This is the final episode of this series.

最後まで読んでいただき、誠にありがとうございました。m(_ _)m

Thank you for reading to the end.

 

それでは、また。

See you again.

木蓮😺

MagnoliaMintaka

 

  あとがき Postscript 

 

☆コメントは承認制ですが、お気軽に、どうぞ。(^^)

* Comments are very welcome, I let it pass mostly.

★フェイスブックのリンクをたどって、このブログ記事を読んでくださる外国人の方々のために、英訳を掲載しています。
* I follow the Facebook link and post an English translation for foreigners reading this blog article.

 

☆彡 私のインスタグラムは、こちらです。(^^)

↓ Click here (or tap) for my Instagram.

☆彡 私のツイッターは、こちらです。(^^)

↓ Click here (or tap) for my Twitter.
@magnoliamintaka

☆彡 私のスレッズは、こちらです。(^^)

↓ Click here (or tap) for my Threads.

 @magnoliamintaka

 

インスタグラムやツイッター、スレッズでは、ブログ記事の掲載よりも先に、写真をアップしていることがあります。

On Instagram, Twitter, and Threads, I sometimes upload photos before posting blog articles.

どうぞ、お見逃しなく!\(^o^)/

Please do not miss it !

多摩地区から、ぬい撮りを発信!

下のバナーを

クリック(またはタップ)していただけると

とても嬉しいです。(^o^)

にほんブログ村 地域生活(街) 東京ブログ 多摩地区情報へ
にほんブログ村

PVアクセスランキング にほんブログ村

応援していただき、

誠にありがとうございます。m(_ _)m