December22,I helped with Hazel cooking class in Yotsuya.
Hazel is a senior in my cooking school.

The guests of this day were three young people from America.


We made a character launch box.お弁当


I’m very tired.Because,l can’t speak in English very well.All l can do is Smile ラブ


The guests enjoyed making and eating very much.

I’m so happy.


Thank you for Hazel and all.


petite gif

December 22,winter solstice “TOJI “
At the “TOJI”,we eat pumpkin and take a Yuzu bath.its traditional Japanese event.


12月、外国人向け料理教室の先輩のレッスンにお手伝いで参加させてもらいました。
ゲストさんは、アメリカからの若いお友達同士。
キャラ弁をつくっちゃいましたよ。
英会話がまだまだ不安な私は、smile(笑顔)だけで乗り切る!
でも、ゲストさん達は楽しそうにお弁当を作ってモリモリ食べて帰ってくれたので、良かった〜

Hazel先生、ありがとうございました。

おまけ
この日は、冬至。Hazel先生は、ちゃんと冬至の説明をゲストさん達にしてたの。
これって、大事よね。マネさせてもらいます。