2014年9月16日のKL862アムステルダム・東京間が1時間ほど遅延した。
後部が貨物になっているB747Combiだったのだが、安全基準を満たさない
大きさの貨物があることが発覚し、急遽積み下ろしの作業をすることになり、
その手続きで1時間ほど遅延した。
乗客全員が搭乗してから遅延が発覚したのだが、
ゲート前で待たされるのと、機内で待たされるのはどちらがいいだろうか。
成田到着が1時間遅れた分、出発も20分遅れた模様。
到着当日、一斉メールで、でも宛名つきで、
以下の謝罪メールが届いていた。
Unfortunately, your flight on 09/16/2014 was delayed. We regret that you were unable to travel as planned and, once again, sincerely apologize for the inconvenience.
Should you have any questions or comments, please do not hesitate to contact our Customer Care staff. They will be glad to help. Contact details can be found at KLM.com > Customer Support > Contact us.
We hope to welcome you on board again soon.
Yours sincerely,
KLM Customer Care.