Greetings, Days of the week, Months, 

ウォームアップでは気分や日付の表現の復習を行いました。

 

Morning Activity: Ping Pong Ball relay

ピンポン玉を使った体を動かす活動も行いました。

 

Critical Thinking Activity: Are we there yet?

    students write instructions on their paper and their classmates have to draw a map based on their partners instruction.

今日の思考力・語彙力アップの練習はペアで

互いの説明したものを正しく描けるかどうかの活動を行いました。

 

Speaking and Grammar: Subject pronouns and possessive adjectives.

     I-My, You-Your, He-His, She-Hers, It-Its, We-Our, They-Their.

     For example.

     Jack and Susan are siblings. becomes They are siblings.

     Britney and I are friends. becomes We are friends.

文法の時間は文中での主格と所有格の表現の変化についてとりあげました。

 

Reading and Discussion:

    p.18 Introduction of vocabulary

     about, wonder, land, example, question, and rock

    p. 19 reading and comprehension

    Assign Homework p.8 Vocabulary Check

教科書の時間は18ページの新出語と

19ページの読解問題に取り組みました。

ワークブックの8ページが宿題になっています。

 

Activity: Cooking

     Corndogs

今日のアクティビティはクッキングで、

アメリカンドッグ作りを行いました。

 

Note: Students did well and participated a lot in our lessons. They were also very excited about the cooking activity and eating it afterwards. It was a great day at school and we will work on having more great days as the school year progresses. Have a safe weekend everyone and stay healthy.

クッキングの活動は初めてではないですが、

特に今日のレシピは子ども達にとってのお気に入りだったようです。

良い週末をお過ごしください。