8月末~9月上旬の

DMMオンラインレッスンの

Jobs(Occupations) 仕事(職業)

でのディスカッションでの

最後のQuestionがこれダウンダウン

 

 

When you were a kid, what did you want to be? 

子供の頃、何になりたいと思っていましたか?

 

 

私のAnswer はこんな感じダウンダウン

 

When I was a kindergarten student, I wanted to be a nurse.

幼稚園生の頃、私は看護師さんになりたいと思ってました

 

I read the biography of Nightingale and get known about a nurse.

ナイチンゲールの伝記を読んで、看護師という職業のことを知ったんです

 

 

 

I thought she was a very courageous person

 because she went to the battlefiedl to care for the soldiers.

兵士を看護するために戦場に行くなんて
 ナイチンゲールは勇気があるな~と思いました

 

I respected her because she cared for injured soldiers both enemy and ally.

私はナイチンゲールを尊敬しています

 だって敵も味方も関係なく負傷した兵士を看護したんですよ

 

 

 

But when I was a junior high school student,

 I changed my mind and I wanted to be a doctor.

でも中学生になって気が変わり、今度は医者になりたいと思うようになりました

 

My school was a Cristian school and picture postcard

  that is drawn by people with disabilities were displayed in the school.

私の学校はミッション系の学校で

 障害を持っている人が描いた絵ハガキが校内に展示されていました

 

When I saw them, I thought

"In the future, I become a doctor and cure many injuries and illnesses!"

それを見たときに思ったんです

「将来は医者になって、ケガした人や病気の人をたくさん治すんだ!」って

 

But in Japan, to become a doctor,

we have to attend college for at least 6 years and we need a lot of money.

でも日本では医者になるためには少なくとも6年は大学に通わなくちゃいけないし

お金がすごく必要です

 

My house was not wealthy, so they could not afford my tuition.

我が家は裕福ではなかったので、私の学費を支払うことはできないし・・・

 

 

 

So if I go to the medical school, I had to work part-time to earn college tuition.

だからもし私が医学部に進学するとしたら

 バイトして学費を稼がなくてはなりません

 

I thought it would be difficult to work part-time while going to the college,

 so I gave up on becoming a doctor.

バイトしながら大学に通うのは難しいなと思い、医者になることをあきらめました

 

But now I think it was a good decision.

 でもそれは賢明な判断だったと今は思っています

 

Because I am very scared to face illness, aging and death.

だって私は病気とか・・・老化とか・・・死とか・・・に直面するのがすごく怖いからです

 

That's why I try to keep healthy by regular exercise, eating healthy food,

  good sleep and meditation.

だから私は定期的にトレーニングしたり、健康的な食事をしたり、睡眠とか瞑想とかで

健康を保とうとしているんだと思います

 

Instead of becoming a doctor and healing physical injuries and illnesses,

 as a training instructor I can support the mental health of business people.

で、医者になって体のケガや病気を治す代わりに

 セミナー講師として会社員のメンタルヘルスをサポートしているわけです

 

 

 

こ~んな感じで

My job の教材を終了しました