大変一日でした one of those days | ハニーは日本人のバイリンガルブログ

大変一日でした one of those days

When we have a hard day...we just say "yeah, I am having one of those days"
大変な一日の時、英語でこれを言う”one of those days"

I had a killer headache...and finally...after not being able to bear it, took medicine for it
大変痛い”ずつ”があって。。。漸く我慢できなくて、薬を飲んじゃった

I hate taking medicine
薬嫌い、私

But this headache has been bugging me for two days
けど。。。このズツは。。。連続二日。。。わああああ、

And only escalated
段々。。。痛み。。。もっともっと強くなってきて。。。

And Lina had a major meltdown today...
そして、リナはグズグズで私は。。。”きいいいいいい” ”あああああ”

And it only worsened it
頭はもっと痛くなりました

My friend helped and watched Lina while I cooled off a bit
一緒にいた外人の友達。。。私”冷やしている”間。。。リナを見てくれた

But the Japanese mothers all looked at me as if to say "you are such a bad mom"
けど。。。周りの日本人のママ、分かってくれなくて”酷いママ”が言いたい感じ

I could felt it
すごく感じた

They told me like "are you really okay leaving your kid in this room crying like nuts?"
あの感じほといて、泣いているの。。。大丈夫?

I wish they would just mind their own business or at least sympathize
関係ない事を気にないでほしい。 それとも。。。少なくて、分かってもらいないかな。

But instead of sympathizing, they seemed to be quickly judging me
けど。。。分かってくれず。。。私の性格を判断しています

All moms have hard days.
ママは皆大変の日にちあるでしょう

Some harder than others.
ある日は。。。他の日より大変

Instead of judging mothers...why not sympathize?
人を判断するより、サポートをしてくれば? 分かってくれば?

My friend has said this once...and I agree
私の友達はこれを言ってた

Once mother groups have formed
ママのグループを出来たら

It is very hard to "enter" an established mother group
外の人を入るのは。。。なかなか。。。。

Outsiders are often not welcome
余り歓迎してくれない

Sometimes if you move into a new town, you will be lucky enough to find a nice group to fit into
新しい町に引っ越ししたら、いいグループを探してらいい。。。ラッキ!

But some groups are well established and not so welcoming
けど。。。ある”できている”グループは。。。余り”WELCOME”を言わないね

I think people should be more open to letting others into their group
皆は。。。も少し歓迎してくれるといいね

I have to get some sleep...the headache medicine will wear off soon and I wanna be sleeping when it does
今日は早く寝たい! 今まだ薬が効いているけど。。。後も少しできかないので。。。寝ていると。。。多分頭の痛みを分からない

And we are off to Tokyo tomorrow
そして明日東京だし

Hope everyone has a good night. Sleep tight!
皆さん、良い夜を! おやすみなさい!良く寝るといいね。