ネギトロに。。。何を入れているの?!?!?! | ハニーは日本人のバイリンガルブログ

ネギトロに。。。何を入れているの?!?!?!

My friend who invited us over for the big feast also served sashimi squid and negitoro (chopped up fatty tuna)
すごいナイフとフォークごちそうした友達は。。。イカの刺身とネギトロも出しました

I was surprised by what she said
彼女言ったのビックリしました

She said that many places that serve "negi toro" ...they put mayo in it
沢山ネギトロ出しているお店は。。。マヨを入れている

To give it that fatty texture and feeling
油濃い味を真似する?

She said...real negi toro...is like this...big clear pieces and clear white fat
本当のネギトロは。。。グチャグチャじゃない。 これ見たい、魚の粒はハッキリ見えた方が”安心”

A former student of mine..........8 years ago?....said something similar
8年ぐらい前の元生徒さんも似っている事を私に言ってた

He said that lots of shops mix lard into the negi toro...to make cheaper negitoro...using maguro
お店は。。。マグロを使って。。。ラードと混ぜる。。。そして”ネギトロ”になる

Whoaaa....is that true?!?!?
本当何ですか?!

Have you heard of such things?
皆は。。。これ見たいの事。。。を聞いたことありますか?

Another former student of mine worked at a chain sushi shop
他の生徒さんは。。。元寿司屋の店員だった

She told me never to eat there
彼女は私に言ったのは”ビビアン、行かないでね”

She said.......we dip the fish in a big tub of coloring...to help the tuna look bright red
彼女言ったのは。。。その寿司の魚。。。を紅食に入れている。。。 キレイナ赤い色になるために、長く色に付けている

Yeah.....I definitely lost my appetite for cheap sushi shops after that
その後。。。mmm。。。余り安い寿司屋に行きたくなかった

And I used to live near a rotating sushi shop
昔い回転寿司の近くに住んでいた

The back door and garbage always reeked...ugh, it was awful...I tried my best not to walk near it!
後ろのドアとゴミは。。。いつも臭くて、臭くて。。。 いや。。。その近くに歩くの嫌だった

The place did not last long and went out of business shortly
けど。。。余り長く営業出来なかった。 閉店してしまいました

I suspect the place did not have good hygiene
良好な衛生状態を持っていませんでした。。。かな?

ハニーは日本人のバイリンガルブログ