お題はrefundを求めるお客様への返事です。
・onlineで靴を購入
・購入後2週間以上経過
・小さすぎる(こちらの発送ミスではない)
・デザインも気に入らない(かなり難癖っぽい・・)

ということで、払い戻しはもちろん交換にも応じるべきではないと思います。
また、online shopを運営する場合、このようなトラブルを回避するためのルールを設定しているはず。
そこを理由に毅然として相手の要求を断ることにします。

Dear Ms. ○○

I wrote this e-mail to respond your request. Unfortunately, we will be unable to refund for your purchase because of our policy. Please note it says that we are able to refund before shipping your orders.

Please be advised that we are now offering Special Recycling Program(SRP) for our customers. If you apply for this program, your shoes will be subject to a discount coupon for your future purchase. Please visit SRP page on our Web site to get more information.

And we will have a sale on this season's popular footwears at spicial prices next week. Please look for the items you'd like. You'll be glad you did.

Sincery
Roberts
Sales department director
Roberts Footwears Online

添削は今晩やります。