まず、木場駅に集合し、木場車庫へ。
荷物用エレベーターに乗り、地下へ…何人乗れるんだろう。
At first, we gathered at Kiba-station(Tozai line), then went to Kiba depot.
Took an elevator for loads to go to underground... What a big elevator!
あっかぶってるヘルメットは
脱げ防止機構つきですから。
何が脱げ防止かわからなかったけど。
This seal sticks to the helmet, it says "this helmet has a system of preventing from falling off",
but I didn't feel the system...
→うまく訳せません・・・?!
こちらはパンタグラフ。ボタンで上げ下げできます。
This is a a pantograph. We can up or down it by buttons.
車止めもたくさんありました。 間近で見るのは初めてです。
There were many train stop-signs. This is the first time I have ever seen them from such a close distance.
車両の下にもぐって、構造を観察しました。
1両1億円以上もするそうです!
8両編成で10億位だとか。ビックリ~
We crawled under the rolling stock and observed its structure.
1 rolling stock costs 100 million; so the 8 cars(composing usual train) costs around 1 billion!!
他にも、大江戸線はリニアモーターカーであるとか、
コンパクトな作りのため、トンネルが他の路線の約半分の大きさであるとか
いろいろ勉強になりました!
Else, we heard that the Oedo-line is a linear motor car,
and the Oedo-line is such a compact structure that the tunnel is about half size comparing to
other line. This was a good lesson for us!!
旧型はバブル期ごろ登場し、塗装していたのですが
塗装費用が100万円とかさむことから、
新型ではアルミニウムむき出しのデザインに変わったそうです・・・。
Incidentally, the right side of above picture is old style, and left one is new style.
The old style entered about 20 years before, when Japan is into the midst of
bubble economy. It was painted in white, but after the bublle was over,
new style changed to baring aluminum design, as the painting costs 1 million par a car...