英語 TOTAL ENGLISH 3 目標文まとめ① | 赤城❤︎.*

赤城❤︎.*

アカギ

Book3

かなり難しいですねminion

【L1】

1.  私のお友だちは私をヒロと呼びます。

  My friends call                  .

2.  この本は英語で書かれています。

  This book                   in English.

3.  このテーブルは父によって作られました。

  This table                   by my father.

4.  英語はその国で話されていますか?ーはい、話されています。

           English          in that country?  -  Yes,                  .

 

 

 

 

 

 

 

 

1.  My friends call me Hiro.

2.  This book is written in English.

3.  This table was made by my father.

4.  Is English spoken in that country?  -  Yes, it is.

水色線2水色線2水色線2

【Action!】

1.  あなたは折り鶴の作り方を知っていますか?

  Do you know                   make a paper crane?

2.  私は何をすればよいかわかりません。

  I don't know                   do.

3.  ヒロは私に折り鶴の作り方を教えてくれました。

  Hiro taught                            make a paper crane.

 

 

 

 

 

 

 

 

1.  Do you know how to make a paper crane.

2.  I don't know what to do.

3.  Hiro taught me how to make a paper crane.

水色線2水色線2水色線2

【L2】

1.  私はちょうど到着したところです。

  I                           .

2.  私はもう自分の宿題をやりました。

  I                           my homework.

3.  あなたはもうお皿を洗いましたか?-はい、洗いました。

           you          the dishes         ?  -  Yes,                  .

4.  私はまだお部屋を掃除していません。

  I                   the room         .

 

 

 

 

 

 

 

 

1.  I have just arrived.

2.  I have already done my homework.

3.  Have you washed the dishes yet?  -  Yes, I have.

4.  I haven't cleaned the room yet.

水色線2水色線2水色線2

【L3】

1.  私は三日間この街にいます。

  I                   in this city          three days.

2.  私は10歳だったときからこの街に住んでいます。

  I                   in this city          I was ten years old.

3.  あなたはどのくらいここにいるのですか?

                    have you been here?

4.  あなたは今までにアメリカへ行ったことがありますか?

  Have you                            the U.S.?

5.  私は一度もその映画を観たことがありません。

  I have          seen the movie.

6.  私たちにとって他の文化を理解することは大切です。

           is important          us          understand other cultures.

 

 

 

 

 

 

 

 

1.  I have been in this city for three days.

2.  I have lived in this city since I was ten years old.

3.  How long have you been here?

4.  Have you ever been to the U.S.?

5.  I have never seen the movie.

6.  It is important for us to understand other cultures.

 

おつかれさまでした