このつぶやきは… This tweet is... | とりのアメブロ

とりのアメブロ

日々のたわいもないことを書き綴っているブログです!
よっぽどのことがない限りペンギン写真を最後に載せています。ぜひご覧ください~。

こんばんは、とりです。ペンギン仲間・Aさんの日記を見て私は困ってしまいました。Twitterでこんなつぶやきがあったそうです。


「人身事故で電車遅れてる(笑)」


これ、笑えません、もう~!! 私、人身事故で笑ったことは1回もありません(--;)。


日本語は正しく使いましょう(^_^;)。みなさん、良い週末を~!


Good evening, this is Tori's writing. I was confused to see my friend of penguins, Ms.A's blog. She found such a tweet.

"Trains are delayed due to a passenger injury ACCIDENT. (Laughing) :-)"

Oh, no, I can't laugh at all!! I have never laughed when I met a passenger injury ACCIDENT. :<

Let's use Japanese correctly. Please have a nice weekend!


【今日の1枚♪】 -Today's photo
2015年10月10日のあわしまのケープさん
【2015年10月10日(土)にあわしまマリンパークで撮ったケープペンギンのひな・ピースちゃんです。飼育員さんに魚をもらうところです!】

< African Penguin Chick Peace at Awashima Marine Park on October 10. He (She) is going to eat fish from the keeper! >