Talking about global issues | ママちゃんTOEIC900を目指す

ママちゃんTOEIC900を目指す

母の日常。三人の子どもたちに負けてたまるかぁ!!
勉強も喧嘩も全てにおいて~

今日も暑い一日になりました。

外は紫外線が気になります。

極力出かけたくないのですが、午前中は買い物、

午後は英会話スクールに行ってきました。

 

子どもたちは、クーラーつけていい?と涼しいところで過ごしております。

私はこの年齢になり、扇風機の風とクーラーが苦手になりました。

 

扇風機やクーラーの風が痛いチュー

 

我慢大会じゃないですが、熱中症にならない程度が一番です。

 

鉛筆

 

今日の英会話スクールのトピックは、global issues で、スピーチトピックでした。

global issues って。。。。 話題がデカいな~ニヤリ

環境汚染!?温暖化!?はたまた難民か!?

教養のない私には、何について話すか考えるだけで数時間。

もぉぉぉぉぉぉぉぉ、行くのやめようかと思いました。




I think one of the biggest ploblems facing the world today is climate change. I'm particularly concerned about the global temperatures.


In fact, the temperatures are rising in the North Pole and South Pole.  This causes more severe weather, crisis with food and resources and spread of diseases. For example, the number of hot days, days with maximum temperatures higher than 35 ℃, has increased. In addition, cherry blossoms bloom earlier because of  warming. 


I believe the reduction of green emissions and the spreading of education on the importance of "going green " can help make a big difference.


To reduce green house emissions, I always try to make the setting temperature of the air conditioner 28 degrees in summer.

What about you? Is it time to make a change?



これだけのことを考えるのに数時間チューもっとさっと思い付いて、さっと話せるようになりたいものです。


虹カエルカエルカエル虹


宅急便で、さくらんぼが届きました爆笑



光ってるぅ~!! 山形産ですって。
甘くておいしぃ~‼





TOEICランキング

にほんブログ村 英語ブログ 英語学習記録へ
にほんブログ村