全日本実業柔道団体対抗大会が6月8、9日に長浜伊香ツインアリーナで開催されました。

 

今年は男子は1部が旭化成、2部がALSOK、3部が日本製鉄が優勝し、

女子は1部がJR東日本、2部はパーク24が制しました。

 

各チームの皆さん、おめでとう御座いました。

 

男子1部の決勝は旭化成とパーク24の対戦となりました。ともに実力者を揃える強豪であり、非常に見応えがある試合だったと思います。

 

 

また、大会としてとても良いな、と思ったのが会場周辺の広場を使い、屋外イベントが開かれていたことです。

トップ選手たちのトークショーや、穴井隆将さん(天理大監督)による実況解説が行われていただけでなく、子どもが身体を使って遊べる遊具やスペースが用意されていて、観客が試合以外でも楽しい時間が過ごせるような工夫がなされていました。

 

穴井さんは、ゲストの山本悠司さん(旭化成、天理大コーチ)と中矢力さん〈アルソック、東海大学助監督)に対する鋭い振りが楽しかったです(笑)。

 

トークショーでは選手たち自身もその時間を楽しんでいる姿があり、ファンの皆さんにとっても選手たちのことがより身近に感じられたのではないかと思います。こういう機会はこれからもっと増えていって良いと思いますし、私も一緒に楽しみたい、と思った素晴らしい運営でした。関わられた皆さん、お疲れ様でした! 

 

 

 

Business Judo

 

All Japan Business Team Competition was held at the Nagahama Ika Twin Arena on June 8th and 9th.


This year’s winners were Asahi Kasei, ALSOK and Nippon Steel in groups one two and  three respectively.
In the women’s, East Japan Railways took the win in group one and Park 24 were the winners in group two.
Congratulations to everyone on the winning teams.


The group one men’s final between Asahi Kasei and Park 24, two powerhouse teams with talented athletes was a fantastic match to watch.
 
 In terms of competition planning I thought it was great to have an outdoor event on at the same time making use of the space around the arena.


Not only was there a talk show given by top athletes and a live commentary by Anai Takamasa, Tenri university’s coach but also an area with athletic equipment for kids to play on making it a doubly enjoyable experience for the spectators.

The lively banter between Mr. ANAI of Asahi Kasei, Tenri University coach YAMAMOTO Yuji and NAKAYA Riki ( ALSOK, assistant coach at Tokai University) was very entertaining. (lol)
 
It was obvious that the athletes themselves were enjoying the talk show, but I also felt it was an opportunity for the fans to get to know the athletes a little better. It was well organized and is something I’d like to see more of and take part in myself moving forward. Well done to everyone involved.