10月10日から約1カ月に渡り開催した

認定NPO法人JUDOsの国際柔道コーチングセミナーが無事、修了しました。

 

 

11月1日には東海大大道場で修了式を行い、参加した6カ国・7名の研修生の皆さんに

修了証をお渡ししました。

 

今回は非常にタイトなスケジュールで研修を行いましたが、

誰一人音を上げることなく、光本健次国際担当師範の全体コーディネートのもとで組まれたプログラムに一生懸命取り組み、全員が全日程を修了しました。

 

今回の参加者は、オリンピック出場経験があったり、ウクライナからドイツに避難中であったりと、それぞれ異なるバックグラウンドを持っていました。そうした方々が、東海大国際友好会館に滞在し、柔道指導に関する様々な事を学びます。今回も非常にタイトなスケジュールではありましたが、各々がひとつ一つのプログラムに懸命に取り組んでいました。

 

開催にあたっては限られた予算の中、スタッフが知恵を絞り、工夫を懲らしてプログラムを組み立てました。各所での研修にあたっては沢山の方々にお力添えを頂きました。本セミナーの趣旨に賛同し、御協力頂いた皆さま、有り難うございました。

 

 

研修生の皆さん、修了おめでとうございます!

JUDOsは皆さんのふるさとです。

いつでも帰って来て下さい。また会いましょう!

 

 

 

A Successful Coaching Seminar

 

 

 The JUDOs NPO International Judo Coaching Seminar which took place over a month from October 10th has reached a successful end. A ceremony was held on November 1st at the Tokai University Dojo to present certificates of completion to seven trainees from six different countries.

 

This year’s training involved a really tight schedule, but nobody was complaining, instead everyone worked hard and completed every single day of the programme which was set up and coordinated by our international Shihan, MITSUMOTO Kenji.

 

The participants came from various backgrounds including previous Olympic athletes and Ukrainians who had fled to Germany. Everyone stayed at the Tokai University International Friendship House and learned about the various aspects of teaching judo. The schedule was very tight, but everyone worked hard on each aspect of the programme.

 

With budgetary constraints the staff managed to put together the programme using their wits and ingenuity. Through every step, we received the help of a great number of people. 

 

Congratulations to everyone on completing the training!

JUDOs will always be a home to you!

Please come back anytime! We hope to see you again!