今月は男女ともに強化合宿を行いました。

女子は、参加対象を絞ったうえで、自衛隊体育学校での練習会場にして行い、

男子は強化指定選手が全員参加する全体合宿をNTCで行いました。 

 

全体合宿はコロナ禍によりずっと開催できなかったので、とても久しぶりのことです。

私は男子を中心に参加しましたが、非常に活気のある良い稽古をしていたと思います。

強化選手同士、刺激を与え合う良い時間になったのではないかと思います。

 

また、男子の合宿では栄養や睡眠、データ活用についての講義があったほか、

元お笑い芸人で現在は清掃会社を経営しているカラテカ入江さんによる講話もありました。

内容は非常に面白く、大変興味深く聞きました。

鈴木監督らしい視野の広い人選でしたし、選手たちも熱心に聞いていました。

 

全体合宿を終えてみて、やはり、全員で集まる機会は大切だと思いましたし、

このように合宿を重ねることは監督、コーチと選手が互いを理解することにつながり、信頼関係もどんどん深まっていくのではないかと思いました。

 

 

 

Intensive Training Camp

 

This month, intensive training camps were held for both the men’s and women’s teams.

After narrowing down the number of participants, the women’s camp was held at an SDF practice venue. All designated team members took part in the men’s camp which was held at the NTC.

 

It has been a long time since we have been able to organize a training camp for all members, due to the pandemic.

 

I mainly participated in the men’s camp which was really good, vigorous practice. It was also a great opportunity for the athletes to motivate each other.

 

At the men’s camp there were lectures on nutrition, sleep and data utilization. Former comedian and karateka who now runs a cleaning company, Mr Irie also gave a lecture.

His lecture was hilarious and I listened with great interest. Coach Suzuki’s choice of speaker with such a wide perspective was received well among the athletes.

 

To sum up, again I can’t express how crucial it is for the whole team to gather in one place. Through training camps like these athletes and coaches can gain a greater understanding of each other, building and deepening their trust.