ポーランドとウクライナの合同チームと柔道をして改めて感じたのは、

皆さんからの大きなリスペクトです。

海外の皆さんが日本柔道を見るとき、嘉納治五郎師範の唱えた哲学がある非常に奥深い日本独自の文化として捉えているのです。

 

ですから、海外の方にスポーツについて日本と言えば何か、と聞くと、

柔道というワードが出てくる。

これは例えば、ヨーロッパだったらサッカー、アメリカだったら野球というイメージを私たちが抱くのと同じことです。

 

柔道だったら日本。この価値を多くの方に再認識してもらい、柔道は日本独自の文化であり、それを誇りに感じてもらえるようなを活動をしていかなければならないと思っています。

 

全日本柔道連盟ブランディング特別推進委員会でも、幅広い層の方に柔道の魅力を届けるため、いろいろなチャレンジをしています。

この秋からは「踏み込む、一歩。次のニッポンJUDO」と題して新たなプロモーション活動も展開し始めました。

 

キヤノン株式会社が開発するボリュメトリックビデオ技術を活用のうえ、「柔道のすべてを、すべての視点から、すべての人に。」をコンセプトに、柔道の魅力を多くの方へ伝える取り組みもその一つです。

 

グランドスラム東京のチケットは10月8日から販売が始まります。

皆さん、ぜひチェックしてみてください!

 

 

 

 

Judo Means Japan

 

After doing judo with the joint Ukrainian Polish team, I felt again a great respect from everyone. 

 

When people see judo and the philosophy advocated by  KANO Jigoro shihan, they view it as a very profound and unique part of Japanese culture.

 

So, when I ask foreigners which sport they associate with Japan the word judo always comes up.

 

In the same way we think of soccer in Europe or baseball in America.

Judo means Japan. I believe we need to engage in activities to reaffirm this value that judo is uniquely Japanese and something to be proud of.

 

The Branding Special Promotion Committee section of the Japanese Judo Federation is also taking on the challenge to promote the appeal of judo as widely as possible and in a number of different ways.

 

This coming autumn we will be launching a new promotional campaign, ‘Take the first Step. The Next Nippon Judo.

 

One such initiative uses Canon Inc’s volumetric video technology to convey to as many people as possible the concept of ‘Everything judo, from every angle, to everyone.’

 

Tickets for the Tokyo Grand Slam are on sale from October 8th.

Be sure to check it out!