私にとって激動とも言える2021年が終わろうとしています。

 

この夏の東京オリンピックでは

日本柔道に対し、多大なるご声援を頂き有り難うございました。

 

 

監督を務めた男子柔道日本代表は、史上初の開催延期という困難を乗り越え

7人の代表全員が無事、試合出場を果たすことができました。

 

このうち5人が金メダルに輝き、

男女混合団体では銀メダルを獲得出来ました。

この結果は選手が主体的に行動し、コーチ、スタッフとともに最高の準備を重ねて

勝ち取ったものです。

 

 

しかしながら私はこうした結果以上に

7人全員が日本代表としての誇りを持ち、

試合場に上がってくれた事が何よりの喜びでした。

コーチ、スタッフ、所属先の皆さんとともに闘い抜くことが出来た事に

感謝しかありません。

 

 

 

私にとって財産となったこの経験をもとに、

今後も柔道、スポーツを通じた人材育成と

社会貢献を推進していけるよう全力を尽くす所存です。

 

 

本年は誠に有り難うございました。

来年も宜しく御願い申し上げます!

 

 

 

 

 

Thank You 2021!

 

What has been for me a rather turbulent 2021 is coming to an end.

 

I’d like to thank you all for your huge support for Japanese judo at the Tokyo Summer Olympics. 

 

 

All seven members of the Men’s national team which I coached, were able to overcome the difficulties of the first ever postponement of the games and go on to compete. 

 

 

Five of our athletes won gold as well as a silver in the mixed doubles. 

 

They achieved this result by taking the initiative, working closely with staff and coaches to ensure they had the absolute best preparation possible.

 

Even more than the result, I was delighted with the way the seven athletes represented Japan with such pride. 

 

 

I cannot thank my colleagues, staff and coaches enough. 

 

 

Following on from this precious experience, I hope to continue to promote human resource development and social contribution through judo and sports.

 

Thank you so much again for all your support this year. I look forward to working with you again next year!