先日行われた全日本柔道連盟理事会において、

来季の強化副委員長並びに

新設されたブランディング戦略推進特別委員会委員長を

拝命致しました。

 

強化副委員長としては、

これまでとは違う立場で選手の強化育成と環境整備に取り組み、

現場で指導にあたる新監督、コーチ、スタッフを

全力でバックアップしていく所存です。

 

 

ブランディング戦略推進特別委員会は、

柔道が持つブランドを定義、確立し、柔道の魅力を発信することで、

競技人口やファンの増加を目指すために設立されました。

 

柔道には心と体を強くすることはもちろん、

子供からお年寄り、女性、障がいをお持ちの方々など、

幅広い層が楽しみ、親しんで頂ける魅力があります。 

 

 

その魅力をもっと多くの人に知ってもらい、

柔道を「する」だけでなく、

「みる」「ささえる」 人を増やしていくため、

連盟内の委員会とも連携し、様々な知見に触れながら

横断的な活動を展開していきたいと思っております。

 

 

 

柔道の究極の目標は、柔道を通じた社会貢献です。

この委員会でも少しでもその役割を果たしていけるよう

活動してまいります。

 

 

ちなみに、対外的な活動にあたっては

「チーフストラテジーオフィサー」という呼称を頂きました。

皆さん、どうぞ宜しくお願い致します!

 

 

A New Challenge

 

At a recent board meeting of the Japan Judo Federation, I was appointed Chairman of a newly established special committee responsible for branding and strategy and also as vice chairman of the strengthening committee.

 

As vice chairman of the strengthening committee, I will be involved with developing an intensive training environment for our athletes from a different standpoint than previously.

 

My role will be to back up instructors in the field including coaches, staff and new coaches.

 

 

My job will be to define and establish the role of the Special Branding and Strategy Committee to develop and promote judo, in order to increase the sport’s popularity and the number of athletes and fans.

 

I will collaborate with other committees in the federation and widen my knowledge in order to promote the sport to as large an audience as possible, not only to those who practice judo but also those who spectate and offer their support.

 

The goal of judo is to contribute to society through judo.

My hope is that this committee will fulfill this role to some degree.

 

Just out of interest, for external activities I have been given the title of “Chief Strategy Officer.”

I look forward to receiving your continued support.