12月9日、私がアンバサダーを務める

HEROsが毎年行っている「HEROs AWARD」の表彰式がありました。

 

 

この表彰は、

アスリートの社会貢献活動を促進、周知するために開催しており、

アスリート部門(男性部門・女性部門)、

チーム・リーグ部門、NPO部門、それぞれで表彰されました。

 

 

皆さん、おめでとうございます!

 

 

そして今年は、

認定NPO法人柔道教育ソリダリティーが

特別賞を受賞されました。

 

ご存じのように

柔道教育ソリダリティーは、

私の恩師の山下泰裕先生が13年間にわたり理事長を務め、

世界中の柔道家、アスリートが参加して活動を展開してこられました。

私もその活動の中で貴重な経験をさせていただいた一人です。

 

このたびの受賞は柔道教育ソリダリティーの活動を称え、

後世に伝えるためにもふさわしいものです。

 

事務局の皆さん、

これまで活動を支えてこられた世界中のすべての皆さん、

おめでとうございました!!

 

 

 

 

 

HEROs AWARDS 2019!

 

Hello!

As ambassador of HEROs, I attended the annual awards ceremony on December 9th.

 

The awards are to promote awareness of the social contributions made by athletes.

Awards were presented in the following categories;

 

Athletes (male and female)

Teams, Leagues and NPOs.

 

I would like to thank everyone.

 

This year a special award was presented the Solidarity of Judo Education NPO

 

 As I have previously mentioned in this blog, Yasuhiro Yamashita a teacher of mine, was the chairman of the NPO for 13 years during which time a great number of athletes took part in the development of various projects.

I’d like to extend a big thank you to everyone in administration and everyone who assisted with with activities both at hone and abroad.