今回の陸上自衛隊の体験訓練は大雨の中で決行することになったため、

余計に悪条件となり“過酷度”が増したと言えます。

選手たちは訓練着をドロドロにして様々なプログラムを体験しました。

 

 

ハイライトは6時半起床としていたところを、

夜中の2時半にたたき起こされ、暗闇の中を行軍したことでしょうか。

 

 

 

 

 

 

 

 

私たちコーチ、スタッフも一緒に訓練体験をさせていただいたのですが、

自衛隊の皆さんが日ごろ、

いかに究極の事態を想定した訓練をされているかということを肌で実感しました。

 

 

そうした過酷なプログラムでしたが、

選手たちはああだこうだ言いながらもしっかりやり通していました。

やるときはやるという覚悟が見えたというか、

さすが世界のトップで戦う面々だな、と感心しました。

 

 

 

 

 

 

↑11mの高さに釣り上げられての降下訓練。極度の高所恐怖症の私ですが

なんとかやり遂げました、、、。自衛隊の方によると11mというのは人間

が最初に恐怖を感じる高さなのだそうです、、、、

Apparently, according to a member of the GSDF,11m is the height at which humans first start to feel fear,,,

Descending after being lifted up 11m. I managed to do this, despite having vertigo,,,

 

 

 

 

 

 

Getting the Job Done

 

The severity level of our latest training with the Japan Ground Self-Defence Force (JGSDF) was taken up a notch with the decision to go ahead despite heavy rain. 

Covered in mud, our athletes battled through the training programme. 

 

The highlight was being abruptly awoken at 2:00 am to go marching in the dark when we were expecting a 6:30 wake up. Coaches and members of staff, including myself, 

also took part in the training which gave us a real taste of the level of extreme conditions the Self Defence Force face on a daily basis. 

 

Despite its severity and a few complaints here and there, all the athletes completed the program. 

 

 

It gave me an insight into their determination to get the job done, 

a quality only seen in people who compete at the highest level in the world.