2017年もあと1日となりました。


 

 

 

今年も全日本男子強化チームへの応援を頂き、大変ありがとうございました。

 

 

 

今年は夏のブダペスト世界選手権をメインターゲットに、

 

例年同様、グランドスラムやグランプリ、マスターズなどの

 

IJF主催の国際大会に出場。

 

また、国内外で強化合宿を行い、選手強化を進めてきました。

 

 

各地、各大会で選手へのご声援、

 

そしてご支援をいただきました事に、

 

心から感謝申し上げます。

 

 

 

個人的には、2020年東京五輪へ向け、

 

人間としての幅を広げ、指導者として成長するため、

 

なるべくたくさんの方にお会いし、

 

勉強する機会をいただいてきました。

 

 

 

中国やハワイで行った柔道教室でも、

 

異国の地でたくさんの人と触れあう事で、

 

柔道の素晴らしさ、スポーツの可能性を肌で実感する事ができました。

 

 

 

 

 

 

12月27日〜29日に米国・ハワイ州で柔道教室を行いました。

このことについては後日、詳しくご報告します!

We held judo classes in Hawaii on December 27th-29th.

I will report this in detail a later date!

 

 

 

また、このブログの開設も実は私にとっては挑戦の一つでした。

 

 

インターネット上のメディアを通じ、

 

自分から直接発信することがどのようなものなのか、

 

当初は検討がつかなかったのですが、

 

たくさんの方たちに「読んでますよ」と声をかけていただいたり、

 

反響をいただくことで、新たに気づかされたことも多く、

 

大変励みにもなりました。

 

ありがとうございました。

 

 

 

このように2017年は私自身、

 

様々なことにチャレンジした1年となりました。

 

来年は、東京五輪へ向け、さらに新しいことに挑戦していきたいとも思っています。

 

 

もちろん、全日本柔道男子強化総監督としての活動が第一です。

 

コーチ、スタッフ、そして選手たちとともに、

 

情熱を持ち、誠意を持って活動していきたいと思っています。

 

 

2018年も柔道日本全日本強化チームへの応援を

 

どうぞよろしくお願い致します。

 

 

 

井上康生

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ハワイの子どもたちもみんな元気!

The children in Hawaii were so full of energy!

 

 

 

 

ハワイではのんびり、ゆったりとした空気の中で私自身もリラックスする時間を過ごすことができました。みなさん、ありがとうございました!

I myself was able to relax in Hawaii's laid-back and calming atmosphere.

Thank you all !  Thank you very much!

 

 

 

Thank you for a great year.

 

 

There are already only a day left in 2017.

 

 

Thank you for supporting the Japan men's team again this year.

 

This year, we competed in our main target of the year, the Budapest World Championships, as well as the Grand Slam, Grand Prix, and Japan Foundation-sponsored international competitions like the World Masters.

 

We also participated in Judo training camps in and out of Japan to further improve our abilities.

 

I'm deeply thankful for everyone who cheered for us at each competition and for everyone's overall support.

 

On a personal level, looking forward to the Olympics, I was able to expand my horizons as a person and met as many people as I could to improve my leadership abilities. I was given a lot of chances to learn new things.

 

By helping hold judo classes in Hawaii and China, I was also able to meet with a lot of people from different countries and also learn from experience about judo's true greatness and the possibilities sports can offer.

 

Also, this blog itself was actually a new challenge for me as well.

 

At first, I had no idea how to go about expressing my thoughts directly through internet media, but thanks to so many people telling me they were reading my blog and getting such a good response from everyone, I was reminded of new things to talk about several times and was very encouraged by you all.

 

 

Thank you very much.

 

These are some of the several ways I challenged myself in 2017.

 

I plan to challenge even more new things next year in preparation for the 2020 Olympics.

 

Of course, my role as the All Japan Men's Strengthening team's director comes first, above all.

 

I will work hard with passion and sincerity alongside other coaches, staff, and athletes.

 

Please continue to support the Japan team over the course of next year as well.

 

 

Kosei INOUE