the cause of no sound | konamioonamiの日記

konamioonamiの日記

思ったことを吐きだす場所

Sat 15th June 2024 Sunny

The other day when I launched Learning English application, I couldn’t hear any sound.  YouTube, X, and NHK+ neither. I checked setup of iPhone and it was right. 

この間、英語学習のアプリを開いたら、何も音が聞こえませんでした。ユーチューブにX、NHKプラスも聞こえませんでした。iPhoneの設定を見ましたが、大丈夫でした。

Next day I launched the application again and found a setup button of it. Volume was too low.  I fixed a problem.

次の日、もう一度アプリを開いたところ、アプリ内の設定ボタンに気づきました。ボリュームが小さすぎでした。問題は解決しました。

The cause was not setup of iPhone but that of the application. I can’t understand why it affects YouTube and other things.

原因は、iPhoneの設定ではなくアプリの設定でした。アプリの設定がユーチューブや他のものに影響を及ぼすのが理解できません。