がん患者の会は嫌いだったから途中で行くのをやめた

私にはエネルギーを吸い取られる場所だったから

でも彼女はエネルギーを与えまくる子だった

 

まっすぐで、一生懸命で、正義感が強くて、病気にもへこたれない

病気だからって自分のこと可哀想がって、うじうじ痛がってても仕方ないじゃんね、と2人で話してた

 

他にも同病の友達は何人かできたけど、同じ部屋で過ごした時間は特別で

私は退院してからも、病院に寄る際には彼女に会いに行ってた

 

 

I stopped going to the breast cancer groups, it felt to me like a place where I was ripped off my energy

She was different, more the opposite

 

Very straight forward and no beating around the bush, righteous and courageous, and faced our sickness boldly

We talked about how we didn't want to be the culprit of this sickness, nor did we want to feel sorry for ourselves for going through the treatment because it's painful - we are going to do it and that was it, there was no moaning 

 

I eventually made some other close friends who had breast cancer, but she felt special because we spent nearly 2weeks in the same room together during difficult times

I went to see her whenever I came to the hospital, after I recovered from surgery and left