父のおかげで忘れかけた肝心のセカンドオピニオンは、聖マリアンナの主治医と同じ意見だった

再発だったのか、取り残しだったのかのかはわからないこと

部分摘出の多くは再発すること

でも若年性がんで進行が早いのは確かなこと

一刻も早く手術をした方が良いこと

胸を失う前に、生きることを考えないといけないこと

 

最後がとても刺さった

聞きたくはなかったけど、本当のことだった

やむ無く全摘の手術を受けることにした

 

 

The second opinion that I nearly forgot with my fathers questions, were more or less in line with what my doctor suggested

It may not be clear if it was recurrence or whether some part of it was left from the first surgery

That many people have recurrence if they only had a partial mastectomy

That my juvenille cancer had aggressive progression

And that I needed a surgery asap

That I needed to think about living, before losing my breast

 

The last one hit me hard

I didn't want to hear it, but it was a realistic truth

I decided to go with the full mastectomy