今になって考えると、あのまま付き合い続けてなくて本当に良かったと思う

今後の人生や、私の価値観、彼の仕事等を考えると我慢することだらけだった

そうなったとしても、私は1番辛い時に側にいてくれた人だったら、我慢したんだろうと思う

それだけ、あの時期にサポートしてくれた人に恩を感じてる

その中でパートナーだったら…どんな状況であっても、別れるって選択肢は考え難いって思うんだと思う

 

Thinking back now, it was a blessing in the long term not to continue our relationship

I know I would have had a lot to endure after my treatments with the difference in my values and his, the nature of his family and work

And even if I realized it was not my happy state, had he been the one who was by my side during my hardest times, I think I would have endured it.

I feel indebted to those who supported me during that time, for all the love and support I was given with nothing expected from me in return.

If it was my partner, I may have chosen that no matter how much pain and cope there was, I would endure it to return the favour.