彼は困難な状況に置かれた時、1人で乗り越えるものだと思ってた

身体的に乗り越えられるのは自分しかいないと

 

私の病気も、彼の中では私が1人で乗り越えるしかないものだった

 

がんは身体の病気

誰も口にしないけど、本当は身体的な苦痛だけじゃなくてメンタルな苦痛が半分

病気を受け入れて、酷な治療に対して自分を説得し、あるかもわからない前に向かって生きようとする

どちらの方が大変かなんてわからないけど、私にとってメンタル部分の負荷がかなり大きいのは最初から感じていた

 

 

For him, when someone faced a difficult situation, people went through it alone. 

For him, at the end of the day, he was the only one who could physically get through it 

 

Likewise, my cancer was the same in him. It was something that I had to overcome, on my own

 

Yes cancer is a sickness of the body

No one talks about it much, but what a cancer patient actually goes through is not just physical pain.

It’s emotional, psychological, mental pain. 

Accepting that you have cancer, convincing yourself to go through the harsh treatment, and trying to move forward with your uncertain life. 

That’s only the first step

 

I can’t say which one is harder, but I felt from the beginning that psychological part was, huge