26日 My grandma's house:) #英語ブログ #日本 #暑いけど #大内宿 | Going My Way!!! - カナダ高校留学日記-

Going My Way!!! - カナダ高校留学日記-

みんなが知ってるあの女の子が
なんと、カナダの高校に入学することに!!
そのために日記を書くことになったみたいΣ(゚Д゚;)

そんなかとーがみんなに
世界のこと発信しちゃうよ('∀'*)

旧 I LiKE Me(*'-'*) カナダ正規高校留学



ということで、今日は、おばあちゃんの家に行った時の
お話をしていきたいと思います!♡

Heey:))

朝の6時に家をでなくちゃいけなくて、
16日の夜、ちょっと遅く帰ってきちゃって
おばあちゃんの家に行く用意もしてなかったし、
マッシュともスカイプしたかったので、
オールをしました。


On July 17th, we had to leave my house at 6 in the morning, so i didn't sleep.
I slept on the bus tho. haha

バスの中では、ぐっすり寝れました!笑
五時間くらいバスに揺られたあと、おばあちゃんちについにつきました!

then after five hours bus trip, I finally got to see my grand mother and her dog!!

おうちの犬がお迎えしてくれて、
変わってなかったですね。可愛かったです♡

Her dog is suuper cute!!(SHE IS CUTER THEN ME. (unfortunately))



おばあちゃんちもあんまり変わってなくて、
なんかちょっと嬉しくなりましたね。
友達なんかは、大学生になったりでちょっとずつ変わっちゃったりしてて
なんか私遅れてるなあ、とか思ってたので・・・笑

My grand mother's house didn't change, and yea, it was very nice to see something didn't change. You know... my friends a little bit changed, so.. I feel like I'm behind of something. Nah, it doesn't make sense lol


そして、お素麺をお昼ご飯で頂き、
久しぶりのそーめんで美味しかったです。

What did I do...??? I think after I eat lunch, I fell asleep again. lol



そして、また寝ました。

I didn't sleep all night, so .. I'm around to take a longer nap! lol



Sleep → Eat → Sleep → Eat → Sleep → Eat → Sleep → Eat → Sleep → Eat → Sleep → Eat → Sleep → Eat → Sleep → Eat → Sleep → Eat → Sleep → Eat → Sleep → Eat → Sleep → Eat → Sleep → Eat → Sleep → Eat → Sleep → Eat → Sleep → Eat → Sleep → Eat → Sleep → Eat → Sleep → Eat → Sleep → Eat → Sleep → Eat → Sleep → Eat → Sleep → Eat → Sleep → Eat → Sleep → Eat → Sleep → Eat → Sleep → Eat → Sleep → Eat → Sleep → Eat → Sleep → Eat → Sleep → Eat → Sleep → Eat .... basically that's my life.
(これは、日本語に訳さなくても、わかりますね笑)


そして、お昼寝をしたら、夜ご飯の時間になっていて、
夜ご飯のおばあちゃんお手製の天ぷらを食べることに!
本当に、おばあちゃんの天ぷらって美味しいんですよ!!笑

We ate TEMPURA dinner. My grandma is very good at cooking tempura!! I love her tempura!!!!!♡♡


そして、また寝ました。笑
次の日は、大内宿に行ってまいりました!
mmmmm then we went to bed, and next day we went to an old town called, Ouchijuku.



トロッコに初めて乗ったのですが、
すごいですね!窓がない車両に乗ったので、
なんていうか、初めての電車ってかんじで、
とっても新鮮でした!\(^o^)/

We took a special train to go there. It was soo fun!!





そして、ついて、ちょっとぐるぐる歩いたところで、
ちょうどお昼の時間になってきたので、大内宿と言えば!というかんじで
有名な、ねぎそばを食べてきました!
We walked around the old town, and it was kind of lunch time, so we decide to eat famous noodles there. like you have to eat that noodles, if you are there.





The noodles is famous because you have to eat the noodles with a huge green onions. lol

なんかちょっと、初音ミクっぽいネギですよね笑
It reminds me Hathune Miku lol (if you know her, that's cool. ;))


そして、撮った写真たちです!
So... here are some pictures:)))













Everything was awesome!!


あああああああ!天ぷらお饅頭がすごい美味しかったんです!
ちょー美味しかったんです、それはもうとっても美味しかったんです。
ohhh I forgot to mention the most delicious dessert!!


I had the best ... Tempura rice cake (don't know what to call in English)!!!

It was soooooooooo goooooooood :DD

また食べたいですね♡
I  wanna have it agaaain!!


こんなかんじで、前半終わりです。
soooo... yeah... next blog still will be about my grandma's house.




後半は、さざえ堂、飯盛山にいったお話をしていきます!