中国からお客さんが来ました。 そして明日は69回目の誕生日 やはり嬉しいですね。 | 田舎の鍵師(キーセンターくわな)・Wikipedia(不可思議探偵団の鍵師欄に)

田舎の鍵師(キーセンターくわな)・Wikipedia(不可思議探偵団の鍵師欄に)

不可思議探偵団開かずの金庫
2010年開始・4回連続出演 以後現在に至る金庫シリーズの始まり

世界の金庫技師の教育プログラムで授業をしている写真
ALOA本部理事(国際地域代表)として活動(2008-2010)

(財)合気会支部道場(うたづ合気道倶楽部希の会・道場長)

Facebookに投稿したものをこちらにもポストします。

 

中国からのコロナウイルスがじわじわと世界中に広がっている状況の中で明日、私が69歳になる誕生日が到来します。もし私に誕生日の言葉をいただけるようならば、この投稿にメッセージの形でお寄せ下さい。

 

 

私の最近の状況ですが、中国からお客さんの訪問がありました。鍵の業界の方ならば特に有名な方です。LISHIの開発者であるMr.LI氏です。中国の北京からの来訪で1月20日に来られました。もう一人は中国語から英語への通訳者でありMr.Li氏の営業担当者のjamesさんです。彼は台湾生まれで現在オーストラリアへ移住している方です。

 

 

かなり密接に直接Mr.Li氏から技術の指導を受けて光栄なことであると思います。その後お昼を食べに鳥の一鶴へ行きその後こんぴらさん(金刀比羅宮)を参拝し、夜はいきなり!ステーキと楽しい一日でした。その後ホテルまで送っていきましたが、私はまったく飲まないので運転手に終始したことも、彼らがリラックスした原因かもしれません。

 

 

なお、北京は中国ですからコロナウイルスにも気になったのは正直なところですが、今日の段階で11日が経過しましたから大丈夫だと思います。そのときの写真も投稿します。

 

下記の英文は要点をまとめて書きましたので、上の日本語とはややニュアンスが違うかもしれません。

 

田舎の鍵師 桑名 隆

 

I am worried that the coronavirus from China is spreading slowly all over the world.

Tomorrow will be my 69th birthday.

If you can send me a birthday message, please post it here as a comment.

In my recent situation, I had two foreign visitors to my store on the 20th of this month.

One is Mr.LI from Beijing, China. He is especially well-known in the key industry and the LISHI developer. He visited Japan for the first time.

Another is Mr. James, who came from Australia as an English interpreter for his sales representative.

It was an honor for me to receive technical guidance from Mr.LI quite closely and directly.

We then went to Ikkaku, a famous restaurant that cooks bird's feet for lunch.

After that, we visited Konpira-san (Kotohira Shrine), and we had a fun night at the steak restaurant.
I didn't drink at all, so I think they were relaxed until they arrived at their last destination hotel because I did their driver.
I enjoyed it all day.

As a result, we three are very fine with healthy, after 11 days.

Thank you.

Taka