運動が大事だというのは前からだったけど、最近は改めて大事さを感じてます。

なんとなく体力が落ちてる気がするし、太りやすくもなってる。

首肩は人生をあげて常に凝っていて、もうこれは仕方ないと思ってました。

でも仕方ないこともないと気づき、ストレッチを増やしたりしてます。

運動して血行をよくしてからストレッチするとやはり効きますよね。

昨日は久しぶりにものすごく凝ってましたが、それは疲れがたまったところに日帰り出張で仕事を詰め込んだことが原因かなと今日思いました。

というのも、休息を十分にとって、運動とストレッチをしたらだいぶよくなり、むしろいつもより首がスムーズに回るようになったので。

下半身をもう少し鍛えた方がいいのかなと思ったりしてます。

体の安定感が崩れると結局は首肩の凝りがひどくなるので。

ということで、運動に優先的に時間を割こうと思います。


I have recognized the importance of exercising but recently I was getting to recognize it more than before.

I feel somewhat my physical strength is down and my weight definitely tends to increase.

I have given up resolving stiff neck and back because I have had it since I was very very young.

But I found I didn't need to give up and I increased stretching.

Stretching after exercising is effective, isn't it?

I had a heavy stiff neck and back yesterday and today I noticed that it was due to my tight schedule on a business trip after fatigue was stored.

It was evidence that my neck could be turned rather than usual after I took enough rest and exercised with stretching.

I think that I should strengthen my lower body because losing stability makes me stiff neck and back.

I would allocate time to exercise as much as possible.