一年近く前から、社内でもブログで発信しています。

できるだけ、読み手に私というパーソナリティが見えるものに、とはいえ情報やインサイトを少しでも感じ取れるものに、を念頭に書いてます。

頻度はそこまで高くないのですが、最低でも1カ月に1回は出すようにしています。

ここに書いているのより、もう少し丁寧で写真も入れます(気をつけて写真を撮るかもらわないといけないから、面倒くさがりやの私には意外と大変)。

とはいえ、2歳から日記を書いていたとか、高校生の頃までもかなり日記をつけていたとか、ブログ歴も相当長いとか、私には素地があるのでおそらく比較的得意領域なんだろうとやり始めて思いました。

女子なので高校生までは友達に手紙をたくさん書いたしね、これも役立ってる気がします。

最近発信したブログが二つほど、多くの人に反応をもらいました。

特に最新のはかなりの人に読んでもらえたようです。

こういう発信というのも大切なんだなと改めて思いました。


ここでふと、最近よく思うこと。

私は準備は苦手で、それがよくわかっているので、自分を奮い立たせて頑張ってるんですよ。前にも書いたかもだけど。

たとえば、プレゼンがあるよと言っても、どこかで「なんとかなる」と思ってしまうために準備に身が入らない。

本番は練習より力を発揮しやすいこともあり、余計に油断をしてしまう。

昔なら、テスト勉強をしなかったり。

ずっとこのことに悩んできました。

が、実は地道な準備は結構してるんだなと思います。

たとえば今回の話題のブログは人生を通じてやってきたことの集大成(急にブログを書いたら、だぶんみんなが注目してくれるようなものにはならない)なのです。

こういうのは昔からできるのです。

いつか役に立つかもしれないからやっておこうは意外とできて、明日の目的のためにはなかなかできないって一体どういうことなのか。



I have written my blog to the public internally for the past year.

I wrote it thinking of giving the readers my personality as well as some information or insight.

The frequency is at least once a month.

It is written more detailed than this blog and includes photos.

I have noticed that I am good at expressing my thoughts in the blog because I first wrote a diary at two years old, wrote a diary a lot till graduating from high school, wrote many letters to my friends due to being a girl, and have written my blog for a long time.

The two latest posts earned many views.

Especially the latest one was read by many many people.

I recognized that this type of way of sending out messages is important.


And then what I have been thinking about lately is about my preparation.

I am not good at preparing for something and I always convince myself to do so.

For example, I don't focus on preparation for tomorrow’s important presentation because I think that I will make a good performance without any preparation.

My performance on the day is the best and that accelerates my laziness.

When I was a student, I tended to not study before the exam.

The feature has annoyed me.

However, I have made continuous efforts for the future.

For example, the blog issued in my company is a compilation of what I have done throughout my life.

Such kind of efforts are what I have been good at since I was very young.

I wonder if I am not sure why I can prepare for something valuable for the future and I can not prepare for a clear objective the next day.