2週連続でいろんな外人たちが来ており、水木は日本にいながらにしてほとんど英語を話してました。

ビッグボスが来たのですが、彼は英国人で堅い人だと言われてますが、確かにまじめですが、ものすごく楽しく過ごせました。

皮肉っぽいジョークが楽しくて、かなり一緒に笑いました。

とても偉い人なのですし、とっつきにくいのですけどね。

やっぱり私は人との交流が好きなんだなと改めて思いました。

日本語でも英語でも楽しく過ごせるのは本当にありがたい。

世界が広がります。

とはいえ、とても疲れたので少しリラックスします。



In the past two weeks, some foreigners have come to Japan and I spoke English rather than Japanese this Wednesday and Thursday.

I spent the days with my big boss who is said to be a serious and UK guy which is true for sure but I was close to him.

We laughed a lot with sarcastic jokes.

He is a very senior executive and inaccessible, though.

I noticed that I like communicating with others again.

I am happy that I can enjoy communication in English as well as Japanese.

My viewpoint can be wider,

Anyway, I was exhausted and I would like to make me relaxed.