昨日は久しぶりに参加できた女子会のおかげか、仕事でもいいことがあった。

前回、この手のいいことがあったときも、新卒の会社の同期と久しぶりにご飯を食べる日だったな。

やっぱりいろんな人に会いに行くと幸運が舞い込んでくるのかも。


と言いつつ、今日書きたいのは仕事の話ではなく。

三男が木曜日に我が家に彼女を連れてきました。

初対面。

私は夕方までリモートワークだったけど、ミーティングが立て込んでいて、少ししか会えなかったけどね。

三男が明太子クリームうどんを作ってくれたけど、私はお昼時間もミーティングだったから1人でデスクで食べました。

また年明けに来てもらって、今度はランチでもしに行こう。




I was given good news on the job due to that I had a plan to meet with my female friends after a long time.

I remembered that it was a day to have dinner with my colleague at my first company after a long time when such type of news was given to me three years ago.

Meeting various people brings me luck.


But I would like to write another topic today.

My youngest son brought his girlfriend home last Thursday.

I met her for the first time.

I worked remotely til the evening but I had many online meetings and I talked with her for only a short time.

My son cooked pasta with mentaiko but I had it at my desk alone because of the meeting.

I wanted her to come home again and have lunch with me at the beginning of next year.