次男の大学院入学に向けて、夫がiPhoneの新しいのを買ってあげるということで、アップルストアに行きました。

私は行かなくてもいいんだけど、ついて行きました。

次男は兄弟がいるところではあまり話さないけど、1人だとよくしゃべる。

長男はよくしゃべることがあるんだけど、次男もしゃべると同じようだなと思いますね。

2人とも独自の視点でたわいもないことを話すんですよね。

昔、学童の先生に、「2人が同じ声で別の話を同時にするからお母さんは大変ね。」と言われたけど、私はそのことはあまり大変だとは思わなかったけど、そういうとこはありましたね。

アップルストアで買い替えて、下取りが思ったより高くて、いろいろ満足して帰ってきました。

これで息子たちは全員5Gに。

私と夫は4Gなので、次ぐらいには買い換えようかと話しています。それ以前にプランを見直すかな。



My husband bought a new iPhone for our second son to celebrate his entering graduate school and he, our son, and I went to the Apple store.

Our second son makes many talks when he isn't with his brothers.

Our first son usually talks but they resemble when our second son talks a lot.

Both of them talk no serious topics from their own viewpoints.

More than 10 years ago, their teacher told me that I am busy enough to listen to them talking with the same voice and each topic.

I didn't mind it but she was correct.

Anywa, we got a new iPhone and his old one was estimated higher than we expected as a trade-in.

Our son’s iPhone became all 5G.

My husband’ and my iPhones are 4G and we talked that we would buy new ones when new models would be go-lived.

We should change our plan….