次男のクラリネットコンサートを夫と見にいきました。

今年は次男が代表を務めるということで、準備に勤しんでる様子でした。

卒論もちゃんと提出したようですが。

10年ほど前に次男がクラリネットを始めてから、私にとってもこれまでに体験したことがないことがたくさんありました。

アンサンブルコンテストで全国1位に2回もなったり、そのうち一回はファーストを担当して長いソロを吹いたり。

高校でも吹奏楽コンクールに出たり、パートリーダーをやったり。

そして大学で吹奏楽団に入り、再びパートリーダーになり、中高の吹奏楽部の仲間も何人もいて、楽しいサークル活動。

コロナになったけど、それなりに演奏を楽しめていた方だろう。

そして今日。

いよいよ来週には大学を卒業するし、最後のリーダーとしての活動でした。

いろいろ感慨深いです。

そして代表としてステージで挨拶もしました。

小話を三つほどして、観客を楽しませていました。

こんなことできるのね。笑

ソロも何箇所かで吹いてました。

この10年をありがとうって感じのコンサートでした。



My husband and I went to a clarinet concert led by my second son.

He seemed to work hard to prepare for it until today.

He also submitted his graduate report, though.

I have ever experienced many things since he began to play the clarinet about 10 years ago.

He won the top of japan in two ensemble contests when he was a junior high school student and in one of which he played solo as the first player.

He played in the brass band contests and was a part leader when he was a senior high school student.

He joined the brass band circle at University,became a part leader again, and enjoyed all activities with some friends whom he has played together at the same high school.

He was lucky enough to enjoy playing even in covid-19.

And today.

He will graduate from University tomorrow and the clarinet concert today was his final one led by him.

He also made a speech as a leader and gaveus three funny stories.

I was surprised that he could enjoy the audience well.

He played solo several times.

All moved me.

I thanked everything for 10 years.