特許やぶりの女王 弁理士・大鳳未来 (宝島社文庫 『このミス』大賞シリーズ) 

https://amzn.asia/d/eKAS3DB


仕事がずっと過酷だし、気分転換できる本はないかなと思いながら、本屋で目に入った本。

こういうのは私はきっと好きだよなと思い読みました。

弁理士が書いている作品なので専門的でありながらわかりやすい。

そして主人公や他の登場人物の女性の才能やキャラクターがすばらしい。

ただお堅く弁理士をやってるわけじゃないところにかなり共感しました。

何事も本気でやらなきゃね。

お気に入りの本です。


I found the novel “Queen of patent-breaking, patent attorney, Mirai Ohtori” at the bookstore when I wanted to read a novel that would refresh me from the exhaust.

I started reading because I definitely like such a novel.

The author is a patent attorney and the novel describes specialty as well as clarity.

I love female characters including the main who not only seriously works as an attorney but also resolves the issues about patent-breaking with many means.

I symphasize to their essential tasks.

I like the book.