アメイジング・グレイス | ぢつと手を見る

ぢつと手を見る

音楽関係の何かしらを綴るつもりでいます

アメイジング・グレイス/讃美歌(作曲者不明)

Amazing Grace

 
 
Amazing grace how sweet the sound
That saved a wretch like me
I once was lost but now am found
Was blind, but now I see.
 
驚くばかりの神の恵み 何と美しい響きでしょう
私のような者までも救ってくださる
彷徨っていた私を 神は見つけてくださり
かつては盲目だったが 今は見える
 
'Twas grace that taught my heart to fear.
And grace my fears relieved;
How precious did that grace appear,
The hour I first believed.
 
神の恵みが私の心に恐れることを教えた
そしてこれらの恵みが恐れから私を解放した
私が最初に信じた時
どれほどすばらしい恵みが現れたでしょう
 
Through many dangers, toils and snares.
I have already come;
'Tis grace has brought me safe thus far,
And grace will lead me home.
 
多くの危険、苦しみと誘惑を乗り越え、
私はすでにたどり着いた
この恵みがここまで私を無事に導いた
だから、恵みが私を家に導くでしょう