暖かい気持ちの良い朝です。12℃もあります。

春がぐんぐん近づいてくるんですね。

大きなお日さまが顔を覗かせ始めました。6時半です。

 

 

「けんさん、おはよう」、元気よくラジオ体操をしましたよ。

気持ちよく手足もしっかりと伸ばしました。

お日さまの笑顔も嬉しいです。今日も元気な1日になりますね。

 

 

3月7日、火曜日、夕方から1日遅れの英会話レッスンでした。

このレッスンは、約束は月曜日、それを私が忘れてしまったんです。

その反省もこめての英文日記です。

 

レアジョブレッスンでは、私は事前に英文日記を写真を送っておきます。

それを土台にして、英語のおしゃべりを楽しんでます。

 

Good afternoon, Krants.
Are you doing well, also cute boy Tobi?
I am doing very well.

こんにちわ、とび君も元気?

I am remember our lesson time .
30 minutes before is the booking time.

覚えます。レッスンの30分前が予約です。

It is 17:00 for lesson time.
It is 16:30 for booking time .

5時のレッスンなら4時半です。

So, I will write diary for our lesson.
Could you check it please.

英文日記を書きます。チェックしてね。

Today, it  is warm although it is winter. It  is over 10 degrees in Osaka.

今日は暖かい、大阪では10℃以上も気温があります。

 

 

「けんさん、英語のレッスン、まだ続けてますよ」、退職後始めた英会話レッスンです。

 

やさしい英語で海外を自由に歩けるんだと知った私は、英語が楽しくてラジオの基礎英語を続けました。

もっと、外人と話したいなと、ノヴァに通ったりハワイ大学の夏季英語講座にと、幅を広げていきました。

 

外国の町を2人でよく歩きました。外国の人も、日本人には親切でしたね。

道に迷うと絵を書いて教えてくれたりして、、。

 

 

「いつか、けんさんの好きだったハワイに行けたらな、、」と思ってます。

 

良かったら、英文日記の続きです。読んでね、時間があったら、、。


On the 7th of March, in the morning at around 6:00, I got up.
At that time the sky was still dark, only the edge of the horizon was getting brighter slowly.

And then I did radio gymnastics cheerfully.
Next I drank a cup of green tea with salted plum.
Then I ate a toast with coffee as a breakfast.

After that I wrote my blog blog to prevent dementia.

Around 20 past 11, I went to the bank, so i withdrew money for my cost of living.
At that time I chatted with a branch manager in the bank.
I have known him since when he had been living nearby us from his childhood. 

And then I went to a supermarket to get lunch.
I chose Sushi ,it is so cheap and only 500yen.
I got it, so I was happy.
So then my lunch is Sushi, it is good although it is so cheap.

After that I ate some sweets
Japanese call it MIZU YOKAN.

After that I noticed your message.

Now I am looking to have  your lesson, but I feel sleepy.
So I might have a nap.

See you at 4:30.