目が覚めたときは6時、まだ暗い、今朝は寒い、7℃、冷え込んでます。

ストーブをつけて起きましたよ。少しずつお日さまが感じられます。

 

 

「けんさん、おはよう」、ラジオ体操です。しっかりとやりました。

あんこと一緒に、お父さんのお花の手入れをしました。菊がきれいでしょう。

お父さんのために育てた菊の花です。赤にピンクに白に黄色も咲いてきましたよ。

 

お日さまがゆっくり昇って行きます。

お日さまに元気をもらって、元気な1日にします。

 

午前中はシニアフィットネスで体操、身体の調整です。

夕方、英会話レッスンです。仲良しのクランツと楽しく英語を楽しみますね。

 

12月18日、日曜日、英会話の復習をしました。英文日記の復習です。

 

Good evening, Krants. am happy to see you again, today.
Are you and your husband and kid doing well?
Where did you run on Sunday, I think you joined the marathon event.

 

こんばんは、クランツ、元気ですか。ご主人もお子さんも元気ですか。

日曜日、どこか行ってた?、マラソン大会に参加してた?

I am doing very well .
I will write my diary.
Could you check it please?

私は元気です。英文日記をチェックしてね。

In the  morning, around 6:00, I got up.
At that time, the sky was still dark, only edge of the horizon was getting brighter slowly.

朝、6時に起きた、その時、空はまだ暗く、空の端っこが、ゆっくり明るくなっていった。

 



The sun is ready to rise in the sky.
It is so beautiful and I began to cheer up.

お日さまが昇る準備をしています。とってもきれいです。私は元気になってきます。

And then I did radio gymnastics cheerfully.
And drank coffee with a tea spoon of protein.
Thanks to protein,  I thought that my body would be healthy.

それから、ラジオ体操です。

And then I wrote my blog to prevent dementia.

それから、ボケ防止のブログです。

And then I went to join the Samsara for very good gymnastics.

It was called Koguni size gymnastics for prevention dementia.

それから、サンサーラで体操をします。脳トレ体操、コグニサイズです。

 



The gymnastics was finished at 12:00.
I ate the lunch for Merry Christmas with my son at the cafe in Samsara.

体操が12時に終わった。私は息子とクリスマスランチを食べました。

 


 

And then, I came back by his car, changing our plan because he had to pick his wife up.
His wife had been sick, so she couldn't walk so much.


He has been working hard, he will work in the Cooperative, after that he has to do house work.
And then I could write the diary. 

 

こんな風にやさしい英語です。

2,006年から、オンラインでレアジョブレッスンを受けています。

毎日した時も、今のように、週1回の時も、30分のレッスンも1回や2回だったり、、続けてます。

 

レッスンでは、こんなやさしい英語を繰り返し、書いたり話したりしています。

こんな英語でしたが、ここで学んだ英語で、けんさんと2人で外国を歩けました。