At the coffee shop / Union Square, NYC | Kushima Letters~串間通信~keep-peaceloveshine

見知らぬ黒人のおじさんと僕との、わずか10分の、幸せに過ごしたときのお話。

 

10 minites before 7p.m.,  I stopped and looked into some coffee shop.

Then an old man, rested on the chair which was in front of the shop's window, talked to me

 

Man "This coffee is good."

 

I "Really?"

 

M "Yes"

 

I "Do you often use this shop?"

 

M "No, I've never drinked before."

 

I "( ;∀;)"

 

M "Sometime I use this chair to take a rest"

 

He possessed his work tool, a bucket including a mop or a bloom, a dustpan・・・

 

M "Do you want to drink coffee?"

 

I "???"

 

M "You don't like coffee."

 

I "No. I・・・"

 

M "Do You like tea?"

 

I "Ah・・・Yes"

 

M "OK, I'll buy and drink it together."

 

I "Ah・・・I have to leave・・・"

 

M "Never mind,  just wait a second"

 

He entered the shop.

 

I waited him with his cleaning tools for a moment.

 

The man took out a bottle of tea with ice and an empty little plastic cup.

Gave me an empty one and pour his tea into it.

 

M "Drink. Go ahead"

 

I "Thank you." "Do you often drink tea?"

 

M "No."

 

I "( ;∀;)”

 

M "Taste good!"

 

I "Yes good!"

 

M "Take care!" with his cool smilie

 

I "Thank you,  you too!"

 

We shared with his tea and happiness.

 

My precious time, so I love New Yorkキラキラキラキラキラキラ

 

 

たまたま立ち止まった、カフェの店先で

ウィンドウの前の椅子に座っていた黒人のおじさんと、いきなり会話が始まった。

 

おじちゃん「ここのコーヒーはうまいよ」

僕「そう、よく来て飲むの?」

おじちゃん「いや、飲んだことない」

僕「(笑)」

おじちゃん「コーヒー飲むか?」

僕「いや、今はいい」

おじちゃん「じゃあ、紅茶は好きか?」

 

このおじちゃん、どうしたいんだ???

 

僕「ああ、好きだ」

おじちゃん「買ってくる」

僕「はあ、いやいや、もう行かなきゃ」

おじちゃん「いいから、1分待ってろ」

 

店に入って、なにやら買っている。

 

「本当に1分か?」と思いながら、おじちゃんが置いていった、仕事道具らしきお掃除セットを見守っていると、

 

おじちゃん、アイスティーとシェアするために、ちいさな空のカップを持って出てきて、それに自分のアイスティーを注ぎ始めた。

 

おじちゃん「飲め」

僕「ありがとう、ここの紅茶はよく飲むのか」

おじちゃん「いや、初めてだ」

 

立ち話しながら、しばしお茶を一緒に楽しむ。

 

おじちゃん「じゃあな」

僕「ありがとう、おじちゃんもね」

 

だから、ニューヨークは好きな街だキラキラキラキラキラキラ