こんにちは、

Katiesblogへようこそ!

 

本日は、Knox(ノックス)の”Miss When You Miss Me”を紹介します。

 

 

I don't know why but, lately, I been thinking about you

なんでかわからないけど、最近、君のことを考えている
I didn't think twice, never thought I'd even have to

すぐ考えなくなると思っていた、よく考えもしなかった
But then I saw you out with your friends, it was 2 a.m

でも君が友達といるのを見かけた、あれは夜中の2時だった
You were taking shots and falling into him just like we used to

君はショットを飲み、彼に寄りかかっていたんだ、昔の僕らみたいに
I think this is the part that I haven't gotten used to, so

それを見た時、まだ慣れない感じがした

だから

 

I hope that you're happy now, happy now

君が今、幸せならいいな
But I can't stand the sound of

でも僕は耐えられないよ
No missed calls, 'cause that's when it hits me

君からの不在着信がないこと だってそれは
I guess I just miss when you missed me

君が僕を恋しいと思って掛けてくれた電話で、

僕はそれが恋しいんだと思う
Slow down now, you're moving on, moving on

君は今、ゆっくりと次へ進んでいる
And I just heard your favorite song

一方、僕は君の大好きだった曲を聴いている
But your gone, God, that's when it hits me

でも君はもういない、神よ、それが僕を痛めつけるんだ
I guess I just miss when you missed me
君が僕を恋しいと思ってくれていたあの頃が恋しい
(I guess I just miss when you missed me)

(君が僕を恋しいと思ってくれていたあの頃が恋しい)

 

I don't know why but it didn't hit me 'til you stopped hitting me up

なんでかわからないけど、君が僕に連絡してこなくなってから気づいたんだ
Leave it to me to not feel a thing 'til I'm not the thing you want

僕らしいよね、君に求められなくなるまで全く気づかないなんてさ
No, I didn't break down when I walked right out

いや、僕は君が去っていったときに壊れたわけじゃないんだ
And I dropped off all your stuff

君のものを全部返しに行ったときも、そんな風にはならなかった
Yeah, it took a little time but I finally realized that you're not coming back, so

少し時間はかかったけど、やっと君がもう戻ってこないことに気づいたんだ

だから

 

I hope that you're happy now, happy now
But I can't stand the sound of
No missed calls, 'cause that's when it hits me
I guess I just miss when you missed me
Slow down now, you're moving on, moving on
And I just heard your favorite song
But your gone, God, that's when it hits me
I guess I just miss when you missed me

君が今、幸せならいいな

でも僕は耐えられないよ

君からの不在着信がないこと だってそれは

君が僕を恋しいと思って掛けてくれた電話で、

僕はそれが恋しいんだと思う

君は今、ゆっくりと次へ進んでいる

一方、僕は君の大好きだった曲を聴いている

でも君はもういない、神よ、それが僕を痛めつけるんだ
君が僕を恋しいと思ってくれていたあの頃が恋しい

 

★ 繰り返し

 

(I guess I just miss when you missed me)

(君が僕を恋しいと思ってくれていたあの頃が恋しい)
Oh, I guess I just miss when you missed me

ああ、君が僕を恋しいと思ってくれていたあの頃が恋しいよ
(Oh-oh, oh-oh, oh)
(Oh-oh, oh)
(Ooh, ooh, ooh)

 

This mess that I made

自分のせいでこうなったんだ
Think about it every day

毎日考えている
Are you ever coming home? (Coming home)

君はもう戻ってくるつもりはないの?
It's my own fault I'm alone

今一人きりでいるのは、全部僕のせい

 

I hope that you're happy now, happy now
But I can't stand the sound of
No missed calls, 'cause that's when it hits me
I guess I just miss when you missed me
Slow down now, you're moving on, moving on
And I just heard your favorite song
But your gone, God, that's when it hits me
I guess I just miss when you missed me

君が今、幸せならいいな

でも僕は耐えられないよ

君からの不在着信がないこと だってそれは

君が僕を恋しいと思って掛けてくれた電話で、

僕はそれが恋しいんだと思う

君は今、ゆっくりと次へ進んでいる

一方、僕は君の大好きだった曲を聴いている

でも君はもういない、神よ、それが僕を痛めつけるんだ
君が僕を恋しいと思ってくれていたあの頃が恋しい

 

 

オハイオ州出身のKnox(ノックス) ですが、歌を作り始める前はバスケットボールに明け暮れていたとインタビューで語っています。

 

Knox(ノックス) は、Ed Sheeran(エド・シーラン) のファンで、彼ははギターを手に入れた大学入学前の夏に、YouTubeを見てギターの弾き方などを独学で習得したそうです。

 

この人の曲は癖がなく、聴いていて心地いいものばかりな気がします。

 

まだ数曲しか知らないのですが、曲も人柄も本当に素敵なのでこれからもどんどん活躍されると思います指差しびっくりマーク

 

他にも気になる曲を見つけたら和訳していくので

是非チェックしてください♪

 

それではまたニコニコ