こんにちは、

Katiesblogへようこそ!

 

本日は、Knox(ノックス)の”Change Your Mind”を紹介します。

2024年4月19日にリリースされた新曲ですキラキラ

 


How'd I let my hair grow to my shoulders?

いつの間に髪が肩まで伸びたんだろう
Haven't had it cut since like July

多分7月くらいから切ってない

Tried to start my new year stone-cold sober

新年はシラフでこうと思ってたのに

But couldn't get through January dry

飲まずには1月を乗り切れなかった

I waste my days tryna get myself together

自分を立て直すために日々を無駄にする
Put in too much, too late effort

やりすぎる、もう努力しても遅いのに
Like you're not long gone forever

だって君はもう戻ってこない

 

I could change the way that I talk

僕の話し方を変えることもできた
Patch up the holes in my walls

壁の穴を塞ぐこともできた
Fix all the ways that I fell short

僕に足りなかったもの今はあるよ
I could quit the drink and the smoke

酒も煙草もやめた
Start lifting heavier stones

もっと重いものを持ち上げ始めることもできる
But what's the point anymore?

でも、もう何の意味もないだろう?
'Cause nothing's gonna change the fact that you walked out that door

だって君があのドアから出て行った事実は何も変えられないんだから
So I'm losing my mind tonight

だから今夜も頭がおかしくなるんだ
'Cause I can't change, no, I can't change yours

だって、私は変えられない、

いや、あなたのことは変えられないんだから


I could hang the stars outside your window

僕なら君の窓の外に星を飾ることだってできる
Write you all the songs left in my heart

心に残る曲をすべて君のために書く
But every single "Sorry's" just an echo in the window

でもどの「ごめんね」も窓で響くだけ(君には届かない)
Your ship set sail, and I'm still on the shore out in the dark

君は出て行ったけど、僕はまだ暗闇の中にいる

 

And, no, I could change the way that I talk
Patch up the holes in my walls
Fix all the ways that I fell short
I could quit the drink and the smoke
Start lifting heavier stones
But what's the point anymore?
'Cause nothing's gonna change the fact that you walked out that door
So I'm losing my mind tonight
'Cause I can't change, no, I can't change yours

だって、いや、

僕の話し方を変えることもできた

壁の穴を塞ぐこともできた

僕に足りなかったもの今はあるよ

酒も煙草もやめた

もっと重いものを持ち上げ始めることもできる

でも、もう何の意味もないだろう?

だって君があのドアから出て行った事実は何も変えられないんだから

だから今夜も頭がおかしくなる

だって、私は変えられない、

いや、あなたのことは変えられないんだから


(No, I can't change yours)

(いや、僕は君の心を変えられない)

No, I can't change your mind

いや、君の心を変えられない
No, I can't save what I let die

いや、僕は死にかけている心を救えない
No, I can't change your mind

いや、私は君の心を変えられない
No, I can't save what I let die

いや、僕は死にかけている心を救えない

I waste my days tryna get myself together
Put in too much, too late effort
Like you're not long gone forever

自分を立て直すために日々を無駄にする

やりすぎる、もう努力しても遅いのに

だって君はもう戻ってこない

 

I could change the way that I talk
Patch up the holes in my walls
Fix all the ways that I fell short
I could quit the drink and the smoke
Start lifting heavier stones
But what's the point anymore?
'Cause nothing's gonna change the fact that you walked out that door
So I'm losing my mind tonight
'Cause I can't change, no, I can't change yours

話し方を変えることもできるし 

壁の穴を塞ぐこともできる 

自分が短所を修正することもできる 

お酒やタバコをやめてみることもできるし 

もっと重いものを持ち上げ始めることもできる 

でもうまくいくわけない 

だって君があの扉から出て行ってしまった事実は変わらないから

だから今夜は頭がおかしくなるんだ

だって、私は変われない、

いや、私は君の心を変えることはできない

 

*stone sober アルコールを一滴も飲まない。シラフ。