こんにちは、

Katiesblogへようこそ!

 

本日は、Olivia Rodrigo(オリヴィア・ロドリゴ)の"so american"を紹介します。

 

アメリカカラオケ

 

 

 

Drivin' on the right side road

右側通行の道をドライブしながら
He says I'm pretty wearing his clothes

彼の服を着ている私は可愛いって彼が言う
And he's got hands that make hell seem cold

そして彼の手は地獄すら冷たく感じるほど暖かい
Feet on the dashboard, 

足をダッシュボードに乗せる彼は

he's like a poem I wish I wrote

私が書きたかった歌詞そのもの
I wish I wrote

私の理想そのもの

 

And he laughs at all my jokes and he says I'm so American

さらに彼は私のどんなジョークにも笑ってくれて、

「君って本当にアメリカ人だね」って言うの
Oh, God, it's just not fair of him to make me feel this much

ああ神様、彼はずるいよ

私をこんな気持ちにさせるなんて
I'll go anywhere he goes, and he says I'm so American

私は彼の行くところどこへでもついていくし、

そんな私を「まじでアメリカ人」って彼は言う
Oh, God, I'm gonna marry him if he keeps this shit up

ああ神様、私は彼と結婚するわ

彼がずっとこんな調子なら
I might just be in lo-lo-, lo-lo-, lo-lo-, lo-lo-lo-lo-lo-love

私は彼にすごく恋してるみたい

 

God, I'm so boring and I'm so rude

ああ、私って本当につまらないし失礼なの
Can't have a conversation if it's not all about you

だってまともに会話もできないんだもん
The way you dress and the books you read

彼の服の着こなし方や、読んでいる本についてじゃないとね
I really love my bed, but, man, it's hard to sleep

私は本当に私のベッドが大好きだけど、

だけど寝れないの
When he's with me, when he's with me

彼と一緒の時は

 

And he laughs at all my jokes and he says I'm so American
Oh, God, it's just not fair of him to make me feel this much
I'll go anywhere he goes, and he says I'm so American
Oh, God, I'm gonna marry him if he keeps this shit up
I might just be in lo-lo-, lo-lo-, lo-lo-, lo-lo-love

彼は私のどんなジョークにも笑ってくれて、

「君って本当にアメリカ人だね」って言うの

ああ神様、彼はずるいよ

私をこんな気持ちにさせるなんて

私は彼の行くところどこへでもついていくし、

そんな私を「まじでアメリカ人」って彼は言う

ああ神様、私は彼と結婚するわ

彼がずっとこんな調子なら

私は彼にすごく恋してるみたい

 

I apologize if it's a little too much, just a little too soon

もしちょっとやりすぎちゃったり、急すぎたらごめんね
But if the conversation ever were to come up

でももしその話題になったら
I don't wanna assume this stuff

もしものことを考えるのは好きじゃないけど、
But ain't it wrong? Think I'm in love

それって間違ってない?

私、恋していると思うの。

 

And he laughs at all my jokes and he says I'm so American
Oh, God, it's just not fair of him to make me feel this much
I'll go anywhere he goes, and he says I'm so American
Oh, God, I'm gonna marry him if he keeps this shit up
I might just be in lo-lo-, lo-lo-, lo-lo-, lo-lo-lo-lo-lo-love

彼は私のどんなジョークにも笑ってくれて、

「君って本当にアメリカ人だね」って言うの

ああ神様、彼はずるいよ

私をこんな気持ちにさせるなんて

私は彼の行くところどこへでもついていくし、

そんな私を「まじでアメリカ人」って彼は言う

ああ神様、私は彼と結婚するわ

彼がずっとこんな調子なら

私は彼にすごく恋してるみたい

 

(Okay)
(Stop it! Ah)

 

 

あーーーー可愛い!!!すぎる!

 

オリヴィアがこんな可愛い歌を歌うなんて、

それこそ”it's just not fair of her to make me feel this much"です。

 

先日、『GUTS』というアルバムのデラックス・エディションとして『GUTS(spilled)』がリリースされました。

 

Oliviaといえば、アメリカの女子っぽさ全開のMVですよね。

 

このタイミングで"obsessed"のミュージック・ビデオも公開されましたが、独特の世界観とお美しいOlivia様にしっかり引き込まれちゃいましたチョコがけハート

 

本当に魅力的な女性だなぁと思います。

 

 

これからの彼女の活躍に目が離せません目飛び出すハート