こんにちは、

Katiesblogへようこそ!

 

本日紹介する曲は、Valley(ヴァリー)の”Cure”です。

 

 

 


I wanna focus on you and forget my past

君に夢中になって、僕の過去なんて忘れてしまいたい
You've been on my to do list and we can change that
僕のTodoリストに君のことを書いたんだ、だから僕らなら変えられるさ

I just wanna be your cure

僕はただ君の癒しになりたいんだ
I just wanna be, wanna be

ただなりたい
Be the one who's here for you

君がいつでも頼れる人に
I just wanna be, wanna be

なりたいんだ

I can be your Nirvana, if you wanna

君が望むなら、僕は君が必要とするどんな場所にだってなる
Breathe me like marijuana, if you gotta

君が必要なら、マリファナのように僕を吸ってよ
I can be a shoulder to cry on, rely on

泣きたい時は肩を貸すから、頼ってほしい
I just wanna be your cure

僕はただ君の癒しになりたいんだ
I just wanna be, wanna be yours

僕はただ、ただ君のものになりたいんだ

 

Don't wanna be a shrink and tell you what to think or tell you how to feel

精神科医になって君にあれこれ言いたいわけじゃない
But I can be your roots so carve it in a tree and we can make it real

僕が君の根になって君を支えるから、

僕らならそれを実現できる

I just wanna be your cure
I just wanna be, wanna be
Be the one who's hеre for you
I just wanna be, wanna be

僕はただ君の癒しになりたいんだ

ただなりたい

君がいつでも頼れる人に

なりたいんだ


I can bе your Nirvana, if you wanna
Breathe me like marijuana, if you gotta
I can be a shoulder to cry on, rely on
I just wanna be your cure
I just wanna be, wanna be yours

君が望むなら、僕は君が必要とするどんな場所にだってなる

君が必要なら、マリファナのように僕を吸ってよ

泣きたい時は肩を貸すから、頼ってほしい

僕はただ君の癒しになりたいんだ

僕はただ、ただ君のものになりたいんだ


Boys don't cry, but that's a lie

男は泣かないなんて、そんなの嘘だよ
'Cause you're the only one that's saving me from my life

だって僕の人生を救える人は君しかいないから
I can be a shoulder to cry on, to die on

泣きたい時は肩を貸すから、死ぬまでずっと
I just wanna be your cure

僕はただ君の癒しになりたいんだ

 

I can be your Nirvana

僕は君の極楽の境地になるよ
Believe me when I say I wanna

僕のことを信じてほしい
I can be a shoulder to cry on, rely on

泣きたい時は肩を貸すから、頼ってほしい
I just wanna be your cure

僕はただ君の癒しになりたいんだ
I just wanna be, wanna be

ただなりたい
I just wanna be your cure

僕はただ君の癒しになりたいんだ
I just wanna be, wanna be yours

僕はただ、ただ君のものになりたいんだ

 

 

*Nirvana《ヒンズー教・仏教》涅槃、解脱。至福[極楽]の境地

*shrink 縮む、小さくなる。

→スラングでは「精神科医」を意味する。