こんにちは、

Katiesblogへようこそ!

 

本日紹介する曲は、

Johnny Orlando(ジョニー・オーランド)の”See You”です。

 

 

I was with my friends

僕は友達と居て
We missed the last train

終電を逃したから
Ran into your friends

君の友達のところへ行った
And they pretended

すると彼らは装ったんだ
Like nothing had changed

何も変わっていないかのように
Like everything's alright

まるで全部うまくいっているみたいに

I shoulda texted

僕が連絡するべきだったね
Before I called you

君に電話をかける前に
I sent you a message

メッセージを送ったけど
Maybe you missed it

多分君は見ていないのかな
Or it never went through

それとも届いてないのかな
But it's been one of those nights

まあこういう夜もあるさ

 

Oh, I know it's late and you hate that I do this

ああ、もう遅いよね、

君はこんなことをする僕が嫌いだってことも知ってる。
Maybe it's foolish but....
こんなのバカみたいだけど、、、

I don't wanna talk about us

僕は僕たちのことを話したいわけじゃない
I just wanna talk about how you've been lately

ただ君が最近どんなふうに過ごしているのかについて話したい
I don't wanna get my hopes up

期待はしたくない
Thinking that we'll ever be together someday

いつかまた僕らが付き合えたらなんて考えて
I don't need anything from you

君からは何もいらないよ
And I know it's a little too soon

少し早すぎるってことも分かってる
But you and I you and I you and I you and I loved once

だけど君と僕だって恋人同士だったこともあるじゃないか
And I just wanna see you

僕はただ君に会いたいだけなんだ

 

Nobody said this

誰も言わなかった
Would ever be easy

「簡単だ」なんて
The way that we left it

僕らが別れ方のせいで
Would have such an influence on me

こんなふうに振り回されるなんて思っていなかったんだ
Wish I could turn back time

時間を戻せたらいいのに

Oh, I know it's late and you hate that I do this
Maybe it's foolish but....

ああ、もう遅いよね、

君はこんなことをする僕が嫌いだってことも知ってる。
こんなのバカみたいだけど、、、


I don't wanna talk about us
I just wanna talk about how you've been lately
I don't wanna get my hopes up
Thinking that we'll ever be together someday
I don't need anything from you
And I know it's a little too soon
But you and I you and I you and I you and I loved once
And I just wanna see you
I just wanna see you ×4

僕は僕たちのことを話したいわけじゃない

ただ君が最近どんなふうに過ごしているのかについて話したい

いつかまた僕らが付き合えたらなんて考えて、期待したくない

君からは何もいらないよ

少し早すぎるってことも分かってる

だけど君と僕だって恋人同士だったこともあるじゃないか

僕はただ君に会いたいだけ

Oh, I know it's late and you hate that I do this
Maybe it's foolish but....

ああ、もう遅いよね、

君はこんなことをする僕が嫌いだってことも知ってる。
こんなのバカみたいだけど、、、

 

I don't wanna talk about us
I just wanna talk about how you been lately
I don't wanna get my hopes up
Thinking that we'll ever be together someday
I don't need anything from you
And I know it's a little too soon
But you and I you and I you and I you and I loved once
And I just wanna see you
I just wanna see you ×2

僕は僕たちのことを話したいわけじゃない

ただ君が最近どんなふうに過ごしているのかについて話したい

いつかまた僕らが付き合えたらなんて考えて、期待したくない

君からは何もいらないよ

少し早すぎるってことも分かってる

だけど君と僕だって恋人同士だったこともあるじゃないか

僕はただ君に会いたいだけ

 

 

one of those ~ :「よくある〜」という意味。

 

今回の場合、”one of those nights”なので「よくある夜のうちの1日」と訳せますが、これは「何をしてもうまくいかない、そういうよくある日々の1日」というニュアンスで捉えると良いでしょう。

 

 

久しぶりの投稿になってしまいましたが、、、

しばらく何も書けていないことを気にしていたので

更新できてよかったです。歩く

 

今月からまたポツポツと投稿していこうと思いますので

皆さんよろしくお願いいたします(^^)/