こんにちは

Katiesblogへようこそ!

 

本日は、Selena Gomes(セレーナ・ゴメス)の”Single Soon”を和訳していきます。

 

 

Should I do it on the phone?

電話にするべき?
Should I leave a little note in the pocket of his coat?

それとも彼のコートのポケットにメモを残しておこうかしら
Maybe I'll just disappear

何も言わずに姿を消すっていうのもいいわね
I don't wanna see a tear

涙は見たくないから
And the weekend's almost here

週末はもうすぐそこよ

 
★1
I'm picking out this dress
このドレスを着て
Trying on these shoes
この靴を履くの
'Cause I'll be single soon
だって私はもうすぐ彼と別れるから
I'll be single soon
私はフリーになる
I know he'll be a mess
彼が取り乱すのは分かってる
When I break the news
私がこの報告をすれば
But I'll be single soon
でも私はもうすぐフリーになるの
I'll be single soon
私はもうすぐフリーになる
 
★2
I'ma date who I wanna
好きな人とデートをして、
Stay out late if I wanna
夜は好きなだけ遅くまで外で遊べるわ
I'ma do what I wanna do
やりたいことをする
I'm picking out this dress
このドレスを着て、
Trying on these shoes
この靴を履いて。
'Cause I'll be single soon
だって私はもうすぐ彼と別れるから
I'll be single soon
私はもうすぐフリーになる
 
I know I'm a little high maintenance
少しお金のかかる女だって自覚はある
But I'm worth a try
でも試す価値はあるわ
Might not give a reason why
理由は教えてあげないけど
We both had a lot of fun
お互いたくさん楽しんだね
Time to find another one
そろそろ他の相手を見つける時よ
Blame it all on feeling young
すべて若さのせいにすればいいじゃない
 
★1
I'm picking out this dress
Trying on these shoes
'Cause I'll be single soon
I'll be single soon
I know he'll be a mess
When I break the news
But I'll be single soon
I'll be single soon
このドレスを着て
この靴を履くの
だって私はもうすぐ彼と別れるから
私はフリーになる
私がこの報告をすれば
彼が取り乱すのは分かってる
でも私はもうすぐフリーになるの
私はもうすぐフリーになる
 
★2
I'ma date who I wanna
Stay out late if I wanna
I'ma do what I wanna do
I'm picking out this dress
Trying on these shoes
'Cause I'll be single soon
I'll be single soon
好きな人とデートをして、
夜は好きなだけ遅くまで外で遊べるわ
やりたいことをする
このドレスを着て、
この靴を履いて。
だって私はもうすぐ彼と別れるから
私はもうすぐフリーになる
 
Yeah, I'll be single soon ×4
私はもうすぐフリーになる
 
★1→★2 繰り返し
 
Well, who's next?
さあ次はだれ?