こんにちは、

Katiesblogへようこそ!

 

本日は、Jake Millerの”Click”を紹介します。

 

 

Starin’ at the ceiling, tossin’ in my bed

ベットに身を投げ、天井を見つめる。
It’s hard to get some sleep with all these voices in my head

頭の中で考えごとをしてしまって、全然眠れない。
Now I’m in my feelings, and I’m lookin’ for some peace

今、僕は感情的になっている。平穏になれる何かを探している。
Cause life is like the hardest fuckin’ puzzle to complete

だって人生って、完成させるなんて不可能な

すごく難しいパズルみたいなんだ。

They say that its all about timing

全てはタイミングだと人はいう。
Well maybe it’s just not my time yet, time yet

そうだね、ならまだ僕の時は来ていないのかもしれない。

まだなんだ。

 

So I will keep waiting

だったら僕は待ち続けるよ、
And I will be patient

辛抱強く。
Cause I know that one day it’s all gonna click

だって、いつか全部がうまくいく日が来るって知ってるから
I’m so close to breaking

もう少しで壊れてしまいそうだけど、
Cause nothing is changing

だってあまりに何も変化がないから
But I know that I’ve come too far just to quit

けど、簡単にやめることができないくらい遠いところまで来てしまった。
And when I look back in 10 years

10年後に振り返ったとき、
All the blood, sweat, and tears will be worth it

血や汗や涙も全部、価値のあるものになっているはず。
I’ll bet my life on it

僕はこの人生にかけてみるよ。
One day things will click

いつか全部がうまくいくから。

 

Ohhhhh, one day things will
Ohhhhh, one day things will click
Ohhhhh, one day things will
Ohhhhh, one day things will

いつかそんな日が来る。

全部がうまくいくそんな日が。

 

Make a little bit more sense

少しづつ分かってきたころ、
And maybe I’ll get some rest

僕は少し休むだろう。
I can’t wait for the day that I throw away

捨てる日が来るのが待ち遠しい、
The books that I bought ’bout how to manifest

僕の買ったマニフェストになる方法が書かれた本を。
And I keep knocking at the door

まだ扉をノックし続けている、
Of becoming something more than myself

今以上の何かになるために。
More than myself

自分以上の自分になるために。

They say that its all about timing

全てはタイミングだと人はいう。
Well maybe it’s just not my time yet, time yet

そうだね、ならまだ僕の時は来ていないのかもしれない。

まだなんだ。

 

So I will keep waiting
And I will be patient
Cause I know that one day it’s all gonna click
I’m so close to breaking
Cause nothing is changing
But I know that I’ve come too far just to quit
And when I look back in 10 years
All the blood, sweat, and tears will be worth it
I’ll be my life on it
One day things will click

だったら僕は待ち続けるよ、

辛抱強く。

だって、いつか全部がうまくいく日が来るって知ってるから

あまりに何も変化がないから、もう少しで壊れてしまいそうだけど、

簡単にやめることができないくらい遠いところまで来てしまった。

10年後に振り返ったとき、

血や汗や涙も全部、価値のあるものになっているはず。

僕はこの人生にかけてみるよ。

いつか全部がうまくいくから。

 

Ohhhhh, one day things will
Ohhhhh, one day things will click
Ohhhhh, one day things will
Ohhhhh, one day things will click

いつかそんな日が来る。

全部がうまくいくそんな日が。

 

They say that its all about timing
Well maybe it’s just not my time yet, time yet

全てはタイミングだと人はいう。

そうだね、ならまだ僕の時は来ていないのかもしれない。

 

☆繰り返し

 

*ceiling 天井

 

聴いていて心地の良い曲調に、

素敵な歌詞に、さらにはMVも本当に良くて、、

 

めちゃめちゃ好きな曲に出会ってしまいました!

 

彼の曲だと「Rumors」も好きで、

前まではそればかり聴いていましたが、

これからはこっちになりそうです(笑)

 

 

最近はかなり秋めいてきて、

日中の散歩も気持ちよくできるようになってきました。

 

音楽を聴きながら歩くのも楽しいし、

自然の音を聞きながら歩くのも良いですよね♪

 

皆さんが今日も素敵な一日を過ごせますようにブルーハーツ