こんにちは、

Katiesblogへようこそ!

 

今日は、LANYの”Out Of My League”を訳していきます。

 

この曲は23年9月29日にリリースされたアルバム『a beautiful blur』(ア・ビューティフル・ブラー)に収録されています。

 

 

She loves the sand, she loves the bar

彼女は砂浜とバーが大好き
Got half the beach left in my car

僕の車の中にビーチの半分くらい持ち込んだんじゃないかな
Sweetheart from a sweet home Alabama trailer park

アラバマトレーラーパーク出身の僕の愛おしい彼女
Straight off the page of a magazine

雑誌のページの中から飛び出てきたような
A quintessential beauty queen

典型的な美しい女王様
My Princess Diane vintage tees and torn-up jeans

僕のダイアナ妃、ビンテージTシャツとダメージジーンズを着ている

Everybody thinks I’m lying

みんな僕のことを信じてくれないんだ
When I say she’s mine ’cause

あの子は僕の彼女だと言ってもね
She’s out of my league in every single way

だって彼女はどの点においても僕とは格が違うから
And can you believe she’s sleeping at my place

信じられる?彼女が僕の部屋で寝ているなんて
It’s just a matter of time

時間の問題かもしれないけど、
But I hope she never realizes

彼女にはこのまま気づかないでいてほしい
She’s so much better than me

彼女が僕には勿体ないくらい素敵な人だってことに

 

She’s out of my league

彼女は高嶺の花だ
She’s out of my league

彼女にはかなわない

 

I told my mom that I’m in love

僕は母に愛する人ができたと話した
I sent a pic, dad’s got a crush

写真を送ると、父は彼女に一目惚れ
Best friends are pumped, throwing high fives, wishing me luck

親友は大興奮して僕にハイタッチをし、

上手くいくように祈っていると言った
Sometimes I think that if she left

時々、彼女がいなくなったらって考える
How could I ever love again?

そうしたら、もう誰のことも愛せないよ
I must be doing something right ’cause she hasn’t left, yet

僕は何かしら正しいことをしているのだろう

だって彼女がまだ僕の隣にいるんだから

 

She’s out of my league in every single way

And can you believe she’s sleeping at my place
It’s just a matter of time
But I hope she never realizes
She’s so much better than me

She’s out of my league

だって彼女はどの点においても僕とは格が違うから

信じられる?彼女が僕の部屋で寝ているなんて

時間の問題かもしれないけど、

彼女には自分が僕とは不釣り合いなほど素敵だってことに

このまま気づかないでいてほしい

彼女は高嶺の花だ


And I don’t mind it

僕はそんなこと気にしない
My silver lining

僕の希望の光
She colors life in

彼女は僕の人生を彩る
My Princess Diane, yeah

僕のダイアナ妃、そう
I think I’m flying

まるで飛んでいるかのよう
My silver lining

僕の希望の光
She colors life in

彼女は僕の人生を彩る
My Princess Diane

僕のダイアナ妃

 

She’s out of my league in every single way
And I can’t believe she’s sleeping at my place
It’s just a matter of time
But I hope she never realizes
She’s so much better than me
She’s out of my league

だって彼女はどの点においても僕とは格が違うから

そんな彼女が僕の部屋で寝ているなんて信じられない

時間の問題かもしれないけど、

自分が僕とは不釣り合いなくらい素敵だってことには、このまま気づかないでいてほしい

彼女は高嶺の花だ

 

And I don’t mind it
My silver lining
(She’s out of my league)
She colors life in
My Princess Diane, yeah
(She’s out of my league)
I think I’m flying
My silver lining
(She’s out of my league)
She colors life in
My Princess Diane, yeah

僕はそんなこと気にしない

僕の希望の光

(彼女は高嶺の花)

彼女は僕の人生を彩る

僕のダイアナ妃、そう

(彼女は高嶺の花)

まるで飛んでいるかのよう

僕の希望の光

(彼女は高嶺の花)
彼女は僕の人生を彩る

僕のダイアナ妃

 

*Princess Diane イギリスの元皇太子妃。