こんにちは、

Katiesblogへようこそ!

 

Elijah Woodの"24/7, 365"の和訳です。

 

It's been three years and six whole months

3年と6ヶ月が過ぎたね、
Since I saw your face that night

あの夜僕が初めて君と会ってから。
It took five seconds to fall in love

5秒で僕は恋に落ちた。
And two more to make you mine

そして2秒で君は僕のものに。
Now it's four in the morning, suns set and

今は朝の4時、日が昇ってきて、
Seven minutes with you and it's heaven

君と一緒の7分は天国で、
Ain't an hour that rolls by

1時間なんてあっという間に過ぎてしまう。
I love you 24/7, 365
僕は君を24時間365日愛している。


Give you my name, if you wanted to

もし君が欲しいというなら僕の名前を君にあげる。
Key to my heart if you want it too

僕の心の鍵もほしいというなら、それもあげる。
And I hope and pray that you'll stay right here

そしていつまでも君が僕の隣にいることを願っている。
'Til we're old and gray in our last few years

2人が歳をとって灰になるそのときまでずっと。
 

I'm on a knee I just need a yes

僕は片膝を地面につけて、ただ君のyesを待つ。
A couple kids and a picket fence

子供たちと大きな家の庭で、
Share the memories like an open book

何も包み隠さず思い出をシェアするんだ。
Every page I read it still got me hooked

どのページを読んでも未だに僕は夢中になる。

And I'm fine spending my whole life on everything you like

僕の人生を全部君の思うように使ってもらって構わないんだ。
Is it obvious that all of this is right?

僕が嘘をつかないのは知ってるでしょ?

 

※1
'Cause it's been three years and six whole months
Since I saw your face that night
It took five seconds to fall in love
And two more to make you mine
Now it's four in the morning, suns set and
Seven minutes with you and it's heaven
Ain't an hour that rolls by
I love you 24/7, 365

3年と6ヶ月が過ぎたね、

あの夜僕が初めて君と会ってから。

5秒で僕は恋に落ちた。

そして2秒で君は僕のものに。

今は朝の4時、日が昇ってきて、

君と一緒の7分は天国で、

1時間なんてあっという間に過ぎてしまう。
僕は君を24時間365日愛している。

 

I'll share the last bite of every meal

食事の度に、最後の一口を君にあげる。
I'll wipe your tears when you're in your feels

君が泣いている時は、君の涙を拭うよ。
And I'll hold you close through a thunderstorm

そして嵐の時は、君の近くから離れない。
When it's cold at night know I'll keep you warm

 寒い夜は、僕が君を温めるから。

 

'Cause I'm fine spending my whole life on everything you like
Is it obvious that all of this is right?

僕の人生を全部君の思うように使ってもらって構わないんだ。

僕が嘘をつかないのは知ってるでしょ?

 

※1
'Cause it's been three years and six whole months
Since I saw your face that night
It took five seconds to fall in love
And two more to make you mine
Now it's four in the morning, suns set and
Seven minutes with you and it's heaven
Ain't an hour that rolls by
I love you 24/7, 365

3年と6ヶ月が過ぎたね、

あの夜僕が初めて君と会ってから。

5秒で僕は恋に落ちた。

そして2秒で君は僕のものに。

今は朝の4時、日が昇ってきて、

君と一緒の7分は天国で、

1時間なんてあっという間に過ぎてしまう。
僕は君を24時間365日愛している。


I love you 24/7, 365

君を24時間365日愛している。

Now it's four in the morning, suns set and
Seven minutes with you and it's heaven
Ain't an hour that rolls by
I love you 24/7, 365

今は朝の4時、日が昇ってきて、

君と一緒の7分は天国で、

1時間なんてあっという間に過ぎてしまう。
僕は君を24時間365日愛するよ。

 

 

「24/7」 は、

Twenty four sevenと読み、

 

例えば、

The restaurant is 24/7.

→そのレストランは24時間営業だ。

といった風に使います。

 

しかし歌詞や若者がSNSでこの言葉を使うときは

「いつも」というようなニュアンスで使われていることが多いように思います。

 

少しでも皆さんの英語の勉強になるといいなと思いながら

毎回、少しずつ英単語の紹介をしてみています。

 

これからもこのスタイルで続けていこうと思うのですが、

ご要望等ございましたら是非コメントで教えてほしいです!飛び出すハート

 

 

最後まで読んでくださりありがとうございました!

どうか素敵な一日をお過ごしくださいうさぎ