こんにちは、

Katiesblogへようこそ!

 

今回は、Niall Horanの

"Black and White”を訳しました。





That first night, we were standin' at your door

初めてのあの夜、僕らは君の玄関の前で立っていた。
Fumblin' for your keys, then I kissed you

君が鍵を探していて、それから僕は君にキスをした。
Ask me if I wanna come inside

君が「家に入ったら?」って僕に聞いたよね。
'Cause we didn't wanna end the night

僕らはその夜を終わらせたくなかったから
Then you took my hand and I followed you
君は僕の手を取って、そして僕は君の後に続いた。


Yeah, I see us in black and white

黒いスーツの僕と 

白いドレスを着た君が見えるんだ。

Crystal clear on a starlit night

澄み切った空に沢山の星々が輝く夜、

In all your gorgeous colours 

煌びやかな色に包まれた君に
I promise that I'll love you for the rest of my life

僕は残りの人生をかけて君を愛することを誓うよ。
See you standing in your dress

君がドレス姿で立っているのを見ながら
Swear in front of all our friends

僕は、僕らの友達の前で誓う。
There'll never be another

君の代わりなんていない。
I promise that I'll love you for the rest of my life

僕の生涯をかけて君を愛することを誓うよ。

 

Now we'er sittin' here in your livin' room

今は2人で君のリビングに座って、

Tellin' stories while we share a drink or two

お酒を飲みながら色々な話をしている。

And there's a vision I've been holdin' in my mind

そして僕は、僕がずっと心の中で思い描いている2人の未来について語る。

We're sixty-five and you ask

僕たちが65歳の時、君は僕にこう尋ねるんだ。

When did I first know, I always knew
「いつからこうなると思ってた?」

僕はこう答える。

「はじめから分かってたよ。」

And I see us in black and white 

黒いスーツの僕と 

白いドレスを着た君が見えるんだ。

Crystal clear on a starlit night 

澄み切った空に沢山の星々が輝く夜、

In all your gorgeous colours 

煌びやかな色に包まれた君に

I promise that I'll love you for the rest of my life

僕は残りの人生をかけて君を愛することを誓うよ。

See you standing in your dress

君がドレス姿で立っているのを見ながら、

Swear in front of all our friends

僕らの友達の前で誓う。

There'll never be another

君の代わりなんていない。

I promise that I'll love you for the rest of my life 

僕の生涯をかけて君を愛することを誓うよ。


And I want the world to witness when we finally say "I do"

僕らが「誓います」と言う瞬間を世界に見てほしい。
It's the way you love, I gotta give it back to you

君がくれた愛を、今度は僕が返していくからね。

I can't promise picket fences or sunny afternoons

大きい一軒家や晴れた午後は約束できないけど、
But at night, when I close my eyes
でも夜になって目を閉じると、

I see us in black and white 

Crystal clear on a starlit night

澄み切った空に沢山の星々が輝く夜に、

僕は黒いスーツを着て、

君は白いドレスを着ている。

There'll never be another  

君の代わりなんていない。

I promise that I'll love you

僕は君を愛していくと誓うよ。


I see us in black and white

黒いスーツの僕と

白いドレスを着た君が見える。

Crystal clear on a starlit night

澄み切った空に沢山の星々が輝く夜に、

In all your gorgeous colours

煌びやかな色に包まれた君に

I promise that I'll love you for the rest of my life

僕は僕の残りの人生をかけて

君を愛することを誓うよ。

 

See you standing in your dress 

君がドレス姿で立っているのを見ながら、

Swear in front of all our friends

僕らの友達の前で誓う。

There'll never be another (Never be)

君の代わりなんていない。(絶対にね)

I promise that I'll love you for the rest of my life 

僕の生涯をかけて君を愛することを誓うよ。

 

And there'll never be another

こういう日は今日しかないから、

I promise that I'll love you for the rest of my life 

僕の生涯をかけて君を愛することを誓うよ。

 

いかがでしたでしょうか。

私は最近この曲ばかり聞いていて、本当に好きです!♡

今の私の結婚式で流したい音楽ランキングno.1です(笑)

 

紹介したい曲をある程度投稿できたら、

私なりの「こんな曲が聞きたい方にオススメの曲」を

まとめていこうと思っています。

 

私の紹介してきた曲は比較的

英語が聞き取りやすいのではないかなと思いますが

どうでしょうか。

 

この曲の場合、ナイル・ホーランの声質?歌い方?が

聞き取りやすいのかもしれませんね。

 

これからもどんどん紹介していくので、

たまに記事をチェックして

一緒にお洋楽を楽しんでいただけると嬉しいです♪

 

それではまた。👋