Rael Maitreya

Cowboy Chords

In 1975, Elvis was at a car dealership in Memphis to buy a new Cadillac.

While choosing his car, he noticed an elderly woman observing the cars with great interest but a sad expression. 
Elvis approached her and asked what she was looking at. 
The woman replied that she was simply daydreaming since she couldn't afford a new car.

Without hesitation, Elvis decided to buy a Cadillac for her.

The woman, incredulous and overwhelmed with emotion, burst into tears of joy. 
Elvis paid for the car entirely from his own pocket and ensured all the
necessary documents were in order.

This spontaneous act of generosity became one of the most famous episodes in Elvis's life, demonstrating his generous nature and desire to help others.

His friend and bodyguard, Jerry Schilling, recounted, "Elvis was not only an extraordinary entertainer, but he also had a heart of gold. 
He loved to see the happiness in the eyes of the people he gifted."


1975 年、エルヴィスはメンフィスの自動車販売店で新しいキャデラックを購入しました。車を選んでいるとき、エルヴィスは年配の女性が興味津々で悲しそうな表情で車を眺めているのに気づきました。エルヴィスは彼女に近づき、何を見ているのか尋ねました。女性は、新しい車を買う余裕がないのでただ空想しているだけだと答えました。

エルヴィスはためらうことなく、彼女のためにキャデラックを買うことにしました。

女性は信じられない思いで感極まり、喜びの涙を流しました。エルヴィスは車の代金を全額自腹で支払い、必要な書類がすべて整っていることを確認しました。

この自発的な寛大な行為は、エルヴィスの人生で最も有名なエピソードの 1 つとなり、彼の寛大な性格と他人を助けたいという願望を示しました。友人でボディーガードのジェリー・シリングは、「エルヴィスは並外れたエンターテイナーだっただけでなく、心優しい人でした。贈り物をした人々の目に幸せが浮かぶのを見るのが大好きでした」と振り返った。

 

 

 

ビデオ:黒人女性でした。経緯を説明しています。

エルビスは1975年にブラックレディーに車を購入 (youtube.com)